Matmys med mamma & syster

@ Sushikungen för andra gången med min syster, och första gången med mamma. För mamma var det dessutom första gången hon åt sushi (förutom en misslyckad gång för ca 10 år sedan). Hon blev lika förförd av den goda maten som jag och syrran! Hon blev precis lika mätt också. 🙂

 Gunkan Maki; Fiskröra & ris omsluten av gurka och toppad med rom. Scampi rolls; ”risrullar” med avokado och räkor, toppad med rom. Hokkaido in flames; flamberad lax med avokado, sparris och philadelphiaost. Å goda såser till det, både på tallrikarna och brevid. Det känns som rent och skärt frosseri när man äter den där maten, så otroligt gott!

@ syrran: 

Mamma & jag tittade på ”På spåret” medan syrran gjorde en av de godaste sommarefterrätterna; Gino. Som ni ser så skivar man frukt, och så river man en jädra massa vit choklad och har ovanpå. Sen låter man det stå en stund i ugnen tills chokladen har smält ner lite och har fått färg. Den söta ihop med de varma fruktsafterna, å vaniljglass till… Ljuvligt! Smaken av jordgubbarna var kanske inte så djup, men det doftade desto mer. Vi åt upp allt som fanns i formen. Det hade man inte kunnat tro med tanke på hur mätta vi alla var efter sushin. En svårslagen tvårätters med andra ord!

Efter denna mysiga kväll blev mamma & jag kvar där över natten. Jag hade tänkt åka hem eftersom jag hade haft så ont i ryggen. Men eftersom jag fick smärtstillande av både syrran och mamma, så chansade jag på att stanna kvar. Det var lixom mer inbjudande än att sent om kvällen bylsa på mig varma ytterkläder, vänta på buss och sen vänta på tåg. Så jag sov på soffan med sällskap av elefanten Elvis o med huvudet på Bamse.

 

Om du undrar varför du inte får se mer än exempelvis en hand av de andra som är med mig på det jag gör, så handlar det inte om att jag inte gillar att fotografera dem eller ogillar dem. Nej det handlar om att jag inte vill ‘exploatera’ dem på internet mer än vad de redan är på facebook osv. Det har naturligtvis hänt att jag lagt ut en del för det, efter att jag har frågat dem om jag får det. Men trots deras medgivande så känns det alltid lite motvilligt från min sida ändå. Jag skulle jättegärna visa alla mina familjemedlemmar och vänner här. Men då det faktiskt inte är ett dugg privat så kommer det troligen inte att ske, inte än på ett tag i alla fall. Å inte denna gång.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Matmys med mamma & syster

  1. M-L skriver:

    Gillar verkligen din omtanke om dina nära och käras integritet! Du har beskrivit kvällen på pricken! Det var verkligen en superkväll! kram M-L

Kommentera

