Det ante mig..

Gårdagen började med en tidig och mysig frukost tillsammans med syrran och mamma. Sen skulle vi alla åt olika håll och jag hade bokat in en efterlängtad massage hos en, snart, nyutexaminerad kiropraktor!

Vi känner varann lite grann, fast våra mammor känner varandra bättre. Hursom hade jag ingen tanke på honom i början av mitt ryggont, eftersom han är kiropraktor och jag fick en rejält dålig upplevelse pga en sådan förra året. Men i fredags var jag nästan desperat, o mamma förslog honom så jag frågade. Så ja, massage blev det. Å det blev en ”nu-jävlar-ska-vi-gå-på-hårt-och-ta-varenda-triggerpunkt-du-har-i-ländryggen-massage”! Å helvete, jag svor så det osade, skrattade o glömde bort att andas. För det gjorde så grymt jävla ont, att han nästan vaje gång fick säga till mig att börja andas igen. Trots smärtan så var det så jävla skönt! Det är konstigt, att något så ont kan vara så skönt.

Och nej, singel som man är så är det ju inte till någon nackdel att det var en manlig kiropraktor heller. 😉

Den smärta jag känt under veckan, sa han berodde på kramp i ett parti mellan bäckenet och revbenen, plus en låsning i bäckenet. Å den smärtan återkom senare på kvällen, så det blev ipren o tigerbalsam innan sänggång.

För en tre dagar sedan fick jag ont i halsen, igår hade jag kommit över halsontet o in i hostan. I dag har jag hoppat rätt in i en förkylning! Vilket beror på massagen igår. Det är ju egentligen en rejäl påfrestning för kroppen, att låta sig behadlas så med en pågående infektion. Men jag hade inget val. Så idag, när jag bara har ett minimum av smärta i ryggen – tjohooo! Så har jag förkylningshuvudvärk, snorar, nyser o hostar så tårarna rinner. Så ja, det ante mig igår när jag låg på massagebänken. Men just precis nu kan jag ta det, så länge jag slipper smärtan i ryggen! Den var inte att leka med.

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

