Familjen betyder allt!

Jag drar på min onda rygg, som inte alls blev bättre av att jag gick på styrketräning och yoga – nej snarare sämre. En total missbedömning från mig. Ju fler dagar som las till förstod jag rätt snart att jag har en ”nästanlåsning” eller kanske snarare överansträngd vridning i rygg – och magmuskulatur. Det är roligt nästan jämt! Så igår bokade jag in mig på massage för att få loss en del av muskelknutarna. Fast den massören använde sig i stället av en teknik som heter Revolving, som är något man lär sig på Axelssons (gymnastiska institut, när man går deras utbildning till massör/massageterapeut). Den är skön på sitt sätt, och den mjukade upp musklerna och områdena runtomkring, men tyvärr inte det som jag hade velat skulle bli uppmjukat.

I dag har det känts lite bättre, men inte bra. Å jag hamnar i det läget att jag till slut inte vet om jag ska sitta, stå eller ligga för det känns obehagligt och gör ont vilket som.. Men ändå så vet jag att man ska röra på sig vid ryggont, den blir absolut inte bättre av stillasittande aktiviteter eller att jag bara ligger ner. Så på förmiddagen bokade jag in mig för ytterligare en massage (hos en annan massör) till ikväll, och hade planer på att ta en sväng på stan och så. Jag såg verkligen fram emot den där massagen, för ryggen skrek efter den.

MEN, så bara någon timme efter att jag bokat in mig så får jag ett sms av min näst äldsta bror. Han bor i Norrland, så vi ses väldigt sällan. I sms:et frågade han om jag hade lust att äta en tidig middag med honom i Sthlm, innan han skulle åka hem (pga hans jobb så kommer han ner till Sthlm då och då, så även i detta fall). ”Absolut”! sa jag. Det visade sig att det sms:et var ett han drog iväg till min mamma och syster också. Å alla slängde vi våra planer åt fanders och satte oss på tåget för att träffa honom! Min äldsta bror och han hade redan bestämt att ses, så han kom också.

Min familj består av mig, mina 4:a syskon och mamma. Plus mammas sambo och mina syskons familjer. Så…, min familj och släkt är rätt stor. Vilket innebär att det är svårt att få till träffar. Traditionella träffar är en sak, för de har ju ”alltid” funnits där och ska helst alltid fortsätta göra det. Men nya grejer, tom jämna födelsedagar är svåra att få ihop. Så detta; att brorsan fick med sig 4 stycken av familjen till sin middag i Sthlm – helt spontant – det är något unikt, värdefullt och var välbehövligt!!

Det var kanske inte helt klokt rent fysiskt sett, för efter den stillasittande middagen när vi gick lite snabbt på stan så krampade ryggmusklerna. Å pendeln strulade och det var kallt (det hade verkligen inte gjort något om min rygg varit ok), och sen spelade det ingen roll om jag satt eller stod för det gjorde ont oavsett. När jag kom hem värmde jag på min vetepåse å la den under sidan av ryggen när jag tittade på tv. Det blev sämre, så då blev det spikmattan och vetepåsen. I en timma ungerfär låg jag där, och det kändes bra efteråt. Men nu när jag sitter här och skriver, så… Jag kan knappt göra det. Det ilar och småkrampar, o jag kan överhuvudtaget knappt gäspa eller hosta. Det här är verkligen skräp!

Så ja, massagen hade varit guld. Men när det gäller, ja då är det familjen och några nära nära som verkligen betyder något. För utan dem kan jag lika gärna vara utan min massage också.

Skickar min kärlek till er! ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Familjen betyder allt!

  1. Lopez skriver:

    Vad fint skrivet!

    Hoppas ryggen fixar sig snart, inget vidare det där 😦

  2. M-L skriver:

    så tacksam jag är må du tro att ha denna fantastiska familj, som trots geografisk spridning och svåra känslomässiga påfrestningar alltid funnits för varandra! kram M-L

    • miapialingonfia skriver:

      Jo, det är väl så det är; att vi alla går här med vårt grus i skorna. Men när saker händer, ja då får man perspektiv på sitt liv och kan ganska så lätt lägga om sina planer för att lägga fokus och energi på det andra som gör det värt att gå där med grus i skorna.. 🙂

      Kram

Kommentera

