Grov apelsinhud?

Nä. Bara spår i huden av min sk spikmatta. Den låg jag på två gånger igår pga ryggmuskelbesvär. Jag misstänker att jag gjorde ett dumt ”lyft – och vridmoment” i lördags när jag o J gick med grejer till återvinningen. Den känns i alla fall igen, den här känslan i ländrygg som går framåt magen. Jag hoppar inte högt av oro eller så, utan försöker först fixa det hela själv. Som med spikmatta och träning igår.

I dag har jag legat och jag har suttit på denna:

En tennisboll mot muskelknutarna. Faktiskt väldigt effektivt, och ja – det känns. Så jag har legat och kråmat mig på min matta idag. 😉 För ytterligare hjälp att lossa och lösa upp, så ska jag gå på yoga i kväll. Ja, jag ska vara försiktig. För är jag inte det, ja då kommer detta till 99,9% att låsa sig. Även om det inte gör det, så kanske det inte hjälper alls. Dock tycker jag att det hjälpte med styrketräningen igår. Så jag hoppas på positiv hjälp av detta också! Rörelse är oavsett det bästa. Än att sitta still i soffan, som jag exempelvis gör nu. Efter yogan ska jag däremot sätta mig i bastun, precis som jag också gjorde igår. Suveränt skönt – för muskler och leder och allt däremellan.

Men hjälper inte dagens aktiviteter mot att lossa och lösa upp, ja då ska jag boka in mig hos en massör.

 

 

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

