Hett element

Förmiddagen; inklusive Charlotte Kalla som blev tvåa i dagens -20 i Ryssland

Eftermiddag och kväll; jag i snyggaste stassen för att hålla värmen i kylan. Johan kom och hjälpte mig att dra grejer till återvinningen. Sen gick vi till Grekiska kolgrillen och åt middag

Kväll; hyrde film & köpte senaste chokladen. Tränade balans för fotleden på min balansplatta. Såg först filmen, sen 30 min av ”True Blood”, och på det ”Sherlock”.

Nu ska jag se resterande ”True Blood”. Å sen ska jag försöka se om jag kan komma i säng. Kanske med boken ”Niceville”.

I övrigt kan jag inte låta bli att tänka lite över de hemlösa i detta land, när det bara i Östersund är -35 och här hos mig är -14. I mitt hem drar det från fönstrena och jag bränner mig på elementet. Vad bränner sig våra hemlösa på?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hett element

  1. M-L skriver:

    ja, det kan man undra….. vi är verkligen privligierade! jag tänker på ”Flickan med svavelstickorna”. Minns du den? För övrigt verkar din lördag varit mycket aktiv. Har du försökt teipa fönstret med målartape över springorna där det drar? det kan faktiskt hjälpa . kram M-L

    • miapialingonfia skriver:

      Ja usch ja, den minns jag.. Vacker och tragisk.
      Tidigare år har jag lagt handdukar för att täppa till draget. I år har jag inte gjort något åt det alls. Tänkte att jag skulle klara mig. Å det har jag gjort..även om det var kallt i helgen. Kommer det en till köldknäpp kan det kanske hända att jag tejpar. Tack för tipset! 🙂
      Kram

Kommentera

