Inte riktigt hundra

I förrgår kom jag hem, trött inifrån och ut. Det finns alternativ när jag mår så; antingen är jag på väg att bli sjuk, eller så har jag ätit dåligt, eller så är jag inför mensen. I detta fall var det det sista, men jag åt dåligt också. Så vid 19-tiden var jag illamående pga svängande blodsockerhalt. Å det var sova eller kräkas som blev alternativen. Jag gick och la mig. Vaknade vid 22, och hade sedan en brutal mensvärk som pågick i ca 1 1/2h! Jag kallsvettades, mådde illa och kunde inte gå. Jag får sånna mensvärksattacker ungefär varannan eller var tredje månad. Vid 01-tiden somnade jag, då hade det värsta lagt sig.

I går vid 9.15 gick jag iväg till bussen, men fick snällt vända om då en ny mensvärksattack började göra det jävligt igen. Som tur var blev den varken lika långvarig eller brutal som den kvällen innan, så en timme senare begav jag mig iväg som hundvakt. Dock hade jag en molande mensvärk ungefär 22h av 24 igår. Väldigt uttröttande och tog mycket av min energi.

Den gjorde mig också irriterad, då jag inte kunde ge min mamma full fokus när vi träffades på stan för en fika. Det var hursom väldigt mysigt att ses och prata bara hon och jag, det var ett tag sen sedan vi gjorde det. Vi hann i alla fall prata en hel del, och gå litelite på stan i något mer än en timme.

I dag var det bestämt att jag skulle åka till vännen M efter hundvaktandet. Men pga gårdagens ständiga molande värk, så orkade jag helt enkelt inte. Jag bara satt o pratade med hunden o funderade över om vi oxå skulle få någon ”snökanon” över oss. När jag kom hem, blev jag yr och kände av en begynnande migrän. Den kom pga en visdomstand som irriterar. Det blev diklofenak för tanden, och jag fick stoppa i mig mat fort som f-n för att yrseln inte skulle övergå till illamående.

Nu, vid 21.30-tiden känns det som lite bättre balans.. Men inte helt och hållet. Hoppas på att jag kan komma iväg på latinon imorgon. För det skulle i så fall bli mitt första träningspass för den här veckan.

Men annars, annars är det bra. 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inte riktigt hundra

  1. M-L skriver:

    Du, skriv ner dina symptom och ge till läkaren, för så här behöver du inte lida i stort sett varje månad! Det måste finnas hjälp för dig! Skriv ner dina ärenden överhuvudtaget och ge till doktorn innan du ska dit så har doktorn klart för sig vad du behöver få hjälp med när ni möts. kram M-L

    • miapialingonfia skriver:

      yepp, det är ju bl a därför som jag har bokat tid till läkaren för att få hjälp med detta. Jag har inte hennes e-mailadress, men däremot har jag ju lång tid med henne då, så jag lär nog hinna. Fast symptomen minns jag, eftersom jag dragits med dem x antal gånger nu. Tack ändå för tanken! Kram

Kommentera

