Från Adlibris

”Niceville” utspelar sig i 1960-talets amerikanska södern. En vit kvinna bestämmer sig för att skriva en bok om två svarta hemhjälper; de kommer att berätta om förnedring o diskriminering, men också om sin längtan, hopp och drömmar. Bokskrivandet är ett farligt arbete, och resultatet av boken kommer att förändra alla tre kvinnornas liv.

Jag såg den precis som ny i bokhandeln. Men ville vänta till den blivit pocket, o gått ner i pris. Jag är mycket nyfiken på den, o har hört mycket bra o hjärtknipande om den.

”Fallen ängel” är en ungdomsbok som handlar om den fallna ängeln Patch, som förälskar sig i den unga människokvinnan Nora. Och om hur de båda hamnar mitt i en uråldrig kamp mellan gott och ont.

Ja vad fan, jag älskar ju Twilightböckerna – så varför inte? Å innan boken kom ut fanns den som en ”teaser” på 10-20 sidor, o jag gillade vad jag läste. Jag tror i och för sig inte på ”gott” och ”ont”, men görs det en bra roman(serie) av det så kan jag ta’t. 😉

Så två vitt skilda böcker, o jag ser fram emot att läsa dem!

image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Från Adlibris

  1. M-L skriver:

    Mia! jag har Niceville. Du får gärna låna den. Den är mycket bra. kram M-L

Kommentera

