I dag, 19 januari 2012

skulle min käre Pappa ha fyllt 72 år!

tyvärr blev han bara 54.

Mycket kan man fundera på hur livet skulle te sig om han fått fortsätta leva. Men som med de flesta sådana existenstankar, ska man nog låta vila och släppa taget om. Livet är som det är, jag är som jag är. Å Pappa var och är fortfarande älskad.

Har ett ljust tänt för honom idag. jag har lyssnat på musik jag inte lyssnat på sen…ja många år sedan. Jag har sorterat min återvinning, o kassarna står o vinglar vid dörren – redo att tas till återvinningstationen. Disken har blivit diskad o jag har lagat mat. Å jag har kommit på ytterligare en stor destination jag vill till, innan det är dags för mig att komma till ”de sälla jaktmarkerna”. 

Jag som inte är så intresserad av att klä mig efter mode. Tycker ändå det är intressant med sånna tvprogram, som ”Fashion” jag tittar på nu. Strax blir det ”once upon a time” & ”revenge”. Har en ryggsäck att packa inför morgondagen. Lite te och macka och sen sömn.

Det har varit en bra dag, och det är klart det har för det är ju Pappas födelseda! ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I dag, 19 januari 2012

  1. M-L skriver:

    Så fint du har skrivit! Jag blev alldeles varm om hjärtat. ja tänk vad tiden går! Det är alldeles rätt att släppa tankarna på hur livet skulle ha varit om pappa levat. Nu får vi vara glada över att livet är som det är och vi skulle inte vara de människor vi är idag utan det svåra som vi alltid kommer att bära med oss. Hoppas också att det fortsätter positivt med A-förmedlingen. För övrigt anar jag vad fighten står om med karaktären i centrum. kram M-L

Kommentera

