Otränade lår

Träningsdag idag, i form av styrketräning och Power yoga.

Eftersom jag har haft lite ont i min bröstrygg, så kände jag att den skrek efter att få köra lite styrka. Sagt och gjort. Efter att jag vaktat hund, så begav jag mig till gymmet på Sydpoolen. Å efter 10 minuters snack med en av instruktörerna så ställde jag mig på crosstrainern. Å herre min gee! Det var segt som f-n med uppvärmningen idag! Låren tog bara emot. 10 min intervall senare o jag var svettig efter brinnande lår. Sen blev det benböj och utfall, plus framsida lår. Balans för fot – och knäled, bröstmuskler och inte lika mycket bröstrygg som jag velat. Men jag hoppas att det lilla som blev ändå tog. Annars får jag komplettera imorgon innan latinon.

Gick nerför trappen på darriga ben (låren) och tog svängen förbi omklädningsrummet, för att lämna mobilen/mp3-spelaren och skorna. Sen gick jag till C’s pass Power yoga. Hon inleder bland annat sina pass med att man får välja ett fokus för passet; antingen fokuserar man på styrka och att då stanna i de lite mer dynamiska övningarna – främst i solhälsning A och B. Eller att man fokuserar på att göra dem lite snabbare, för att hålla upp pulsen. Eller så väljer man ett eget fokus. Jag brukar fokusera på att vara ”här och nu”. Men idag valde jag styrka. Jag är MYCKET nyfiken på hur det kommer kännas i axlarna o ev övre bröstrygg imorgon. Effekterna av benträningen känner jag redan. Det kan bli intressant imorgon när jag ska gå upp..

Sen är det ju lustigt hur ens eget intresse för träning och uppblossande intresse för skidåkning (med stjärnorna, inte med mig) gör att jag hoppar andra passet yoga (yogalates) för att ta mig hem och se sista 1½h av Idrottsgalan. För ca 2, 3 år sen var jag totalt ointresserad. 😉

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

