Inget gjort idag

nästan i alla fall. Hade tänkt gå till Stadium för att köpa en ny – och större – ryggsäck, då min nuvarande sjunger på början av den sista versen med hål lite här och var och ett blixtlås som går upp mitt i om jag stänger ryggsäcken från fel håll. Jag har haft den i 10 år och jag är imponerad av att den hållt så länge. Men nu är det alltså utbytardax, dock blev det inte av i dag. Fast i morgon ska jag förhoppningsvis fika eller luncha med Sz, så i samband med det ska jag fixa ryggsäcken och handla lite käk så jag tar mig igenom kommande vecka också.

Denna dag började vid 9.30 med en mugg chai-te, Vinterstudion o därpå alpint och lite DN-läsning samtidigt. Min syster gav mig en 30-dagars prenumeration av DN i julklapp, och den kom igång igår. Mysigt! Hade jag inte fått den, hade jag ex inte alls hängt med i början av gårdagens ‘Skavlan’ där Anna Wahlgrens dotter Felicia deltog. Såå, nu ska jag minsann bli bildad! I 30 dagar i alla fall. Resten av idag har jag tagit hand om gårdagens tvättade kläder, handtvättat byxorna och träningsbehån jag använde igår. Och mitt i värsta ägglossningskalabaliken trimmade jag sidorna av håret, det blev snyggt och kort som i 3mm. När man är på väg att se ut som en Monchichi, så finns det ingen logik i att det är kallt ute – och att det blir ännu kallare när man blir korthårig(are).

Lördagen kommer fortlöpa med ‘Stjärnorna på slottet’ och för denna gång sista avsnittet av ‘Morden i Midsomer’.

Tjenixen so long!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

