Fredagsträning

En sak av allt som verkligen roar mig här i världen, är kvinnor som skrattar åt sin egen brist på muskelstyrka.. Å på det en entusiastisk latinoinstruktör som glatt lägger sig på rygg, med benen rätt upp i luften och förklarar hur vi ska göra. Det blir en skog av ben, som sträcks upp i luften och formar ett varsit ”V”, och sit-ups som ska göras med ”dyk in” mellan sina egna ben. Om du förstår hur jag menar. På grund av alla spridda skratt under kvarten av mag – och ryggträningen blev instruktören J förvånad över att det var så många som var otränade. Så det är ju för väl då att han, med början idag, ska köra det här kombinationspasset 1h dans, 20 min mag – och ryggträning på fredagar. För det behövs verkligen! Ajaj, ojoj vad det knep i magmusklerna på mig! Min ländrygg har blivit märkbart starkare, så den var lättare att köra. Det ska tilläggas, att det blev en hel del skratt det även från mig. 🙂

Efter kombinationspasset gick jag upp en sväng på gymmet för att köra bröstrygg. Trots starkare ländrygg, så är bröstryggen inte bra. I synnerhet inte som det var 1 månad sen sist jag körde! Oups.. Men pigg som jag var, så la jag även till lite ben, bröstmuskler, axlar o ytterligare ländrygg. Tyvärr så ogillar jag ”ländryggsredskapet”, för den spaken man ska lossa för att ändra höjd praktiskt taget sitter fast. Två killar stod på sina crosstrainers o stirrade medan jag försökte reda ut hur jag skulle göra. Det kändes pinsamt, så jag tittade på dem o pekade på redskapet och sa halvhögt om jag kunde få hjälp. De bara stirrade o blickade bort. Tack för den! Som tur var stod det en tjej en med ryggen mot mig, o henne frågade jag. Hon stod o sparkade lite på den, och fixade det. Ja vem fan behöver karlar?! Själva ryggövningen är jobbig som fan, men sköööön. Så det blev ju bra när jag väl kom upp på redskapet.

Apropå karlar, så fanns gyminstruktören S uppe på gymmet och han log glatt när han fick se mig! Å jag blev glad över att se honom! Vi stod o småpratade lite, när han ville styra om samtalet från sig och prata om mig i stället. Varpå han snodde mitt ”träningsprotokoll”, men jag tog det skrattande tillbaka. Å han sa, ja hm det är väl dumt att titta på det o bli arg… Hahaha! Ja, för arg skulle han nog bli av det lilla jag har gjort.

Hursom haver, det var en bra dag idag. Å jag tackar broddarna för att jag slapp lägga till ”gå ner i split” på dagens aktivitet, med tanke på isgatan som är på vägen t/r Sydpoolen o hem.

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

