Ur led är vädret..

Jag har bestämt mig för att i största mån låta bli att klaga på vädret. Det går ändå inte att göra något åt det, å det är onödigt att lägga energi på. Men lite trött på det här hattandet är jag. Jag vill faktiskt ha snö upp till knäna, knarr under fötterna, ljusa dagar och chans till att åka pulka m kompisarna! Enda bra med frånvarande snö är att jag inte behöver vara avundsjuk på dem som åker längdskidor, då jag själv inte har några..
Men nu är det som när det börjar våras i buskarna. Jag måste tänka på vad för kläder jag ska ha på mig, o vad jag måste ha med mig.. För under dagen kan det ju slå om till vår, eller vinter. Som idag.

Bilden visar efter 10 min intensivt snöande, med ”stormläge” på vinden, nu är det mer vitt. Fast mindre snö i luften. Ska ta mig en kopp te o gilla läget. 😉

image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

