research för min dröm, och latino med tunga ben..

dagens latino var rolig, som vanligt, men det var trångt på dansgolvet.. Så det blev till att hoppa lite framför den ”linjen” jag egentligen stod i och ibland hoppa tillbaka till den för att annars skulle jag stå näsa mot min egen näsa i spegeln.. Det var tunga lår idag, o det gjorde att jag bara ville lägga av i första låten efter uppvärmningen (som i sig består av 4-5 snabba låtar). Men det var ju Cumbia, o sen följde Salsa och sen…ja sen dansade jag bara på. Instruktören Juan peppade mig emellanåt med att halvt skrika ”duuuktigt jobbat Mia!” 😀 I övrigt började dagens pass halv åtta, vilket gjorde att den slutade strax före halv nio. Vanligtvis brukar jag stanna kvar för att duscha, men idag kände jag inte alls för att bli kvar så länge. Så jag pälsade på mig och tuffade hem i snön, det kändes som om det ångade om mig och att det syntes hur ångan steg upp ur min krage. Sen slängde jag på The Big Bang Theory som började kl.21 och i reklamen blev det det en snabbdusch! Nu Sex and the city och sen sängen, för imorgon är det hundvaktardags. 🙂

Under dagen idag, innan latinon, gjorde jag lite resarch gällande mitt beslut/mål/dröm. Kollade kontakter på vår största organisation för ”djur – o och naturhälsa” och vår största organisation för djurskydd. Åsså har jag kollat upp utbildningar. Jag vet ännu inte i vilken ordning jag kommer att ta det här.. Om jag ska köra någon slags utbildning först och/eller jobba samtidigt som jag pluggar (beroende på var och hur jag pluggar). Eller om jag bara ska försöka skaffa mig ett ”skitjobb” ett tag först, för att ha råd att åka ner som volontär till ex Zimbawe och faktiskt prova på det livet först. Å sen komma hem med rejäla o riktiga kontakter, och en bra eller vansinnig idé om hur det här ska bli. Eller så kommer jag inte hem alls.. 😉 Eller ja, hur jag nu gör. Jag har några tankar, å jag har satt tidsramar runt mina förslag. En dag behöver jag inte kolla upp/jämföra/veta något mer längre – utan då är det dags att agera. Fast det kommer att bli det svåraste; att veta i vilken tråd jag ska dra, åt vilket håll jag ska röra mig. Vad som blir bäst har jag absolut ingen aning om.

I mitt allra första inlägg om det här, skrev jag något om att vrida mig mot mitt beslut. Å då menade jag att jag ska vrida hela mig mot det här! Dvs att jag ska träna o äta rätt (bättre i alla fall) för att bli fit for fight och klara av ett sånt liv, jag ska tänka på mina utlägg om det jag ska köpa är enormt viktigt eller om det är något jag kan låta bli. Jag är t.o.m redan nu i tanken på att jag ska avstå från att köpa en Maidenbiljett (om de kommer hit inom denna tid som jag stretar mot mitt beslut), därför att det bara är en ”tillfällig” känsla av livet när jag ser dem spela. Men att min dröm/beslut är meningen att det ska vara en ständig känsla av livet – så därför är det till det som mina pengar ska gå! ALLT kommer bli en utmaning. För att inte tala om att få mig själv att skaffa ett ”skitjobb”. Jag vet att jag troligen kommer behöva några roliga saker att göra under tiden, eftersom jag är den som presterar bättre av belöning. Å naturligtvis måste jag fortsätta umgås med mina vänner/familj. Men utgifterna kommer att vägas ännu tyngre nu än förut. Jag tror på min dröm/beslut, men jag vet att det kommer att bli tufft.

Dock kan jag läsa alla rapporter på bl a Greenpeace’s och WWF’s hemsidor, som gör mig både arg o ledsen. Å jag har mitt eget hoppingivande blogginlägg, och mina vänners pushande och påhejjande meddelanden, sms och bloggmeddelanden att läsa på vägen!

Lite ”kuriosa”. I dag kan man få 1kg elefantbetar för 4000 dollar. Ett par riktigt fina och hela, fd tillhörande en stor fin 40-årig elefant kan man få för 200.000 dollar i Kina. Så jäkla sinnesjukt!

Ps. Har du ytterligare förslag på vägar jag kan ta? Ge mig dem gärna! Ds.

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till research för min dröm, och latino med tunga ben..

  1. Milla skriver:

    Så underbart att läsa Mia, här kanske är en fot in?
    http://explorius.se/sv/om_explorius/jobba_med_oss/representant/

  2. Milla skriver:

    Hm, min tidigare länk kanske mer var för elever, men denna då? om du inte redan sett den…
    http://www.volontarresor.se/index.php?gclid=COS-tObWx60CFeYvmAodrSechQ?gclid=COS-tObWx60CFeYvmAodrSechQ

  3. M-L skriver:

    hej Mia! Du imponerar med din beslutsamhet! Wauooo!!!!! jag kom på en person, som jag hörde på radio i somras. Hon är i 60års-åldern och heter Ann Olivecrona. jag har ingen aning om hur man kan nå henne.kanske att hon finns på nätet. jag tror att hon bor i Afrika men har släkt i Sverige och är hemma då och då. jag vet att hon läste zoologi på universitet, men det är allt jag vet. Hon hade samma tankar som du när hon var ung och hur angrep det hela vet jag inte. men värt kanske att få en kontakt. kram M-L

    • miapialingonfia skriver:

      Hej! Ja, well det gäller att passa på nu när energin o beslutsamheten brakade ner! Troligen kommer jag inte alltjämt tuffa på såhär. Men det gäller att se till att få en bra start, tanke och någorlunda grund för de dagar det går på en lägre nivå.
      TACK för tipset! Jag ska kolla upp henne. 😀
      KRAM!

Kommentera

