Yoga & latino

För att fortsätta med det vanliga livet, så var jag på Poweryoga i måndags kväll. Det var det första passet sen jag gjorde illa foten. Det kändes mycket bra och var roligt att få jobba lite med kroppen igen! Dessutom blev det naturlig träning för fotleden under bla balansövningarna.

Jag la mitt främsta fokus på känslan som min aktivitet tidigare på dagen gett mig, och jobbade lugnt och ”metodiskt” i solhälsning ”A” och ”B”. Dessutom tänkte jag extra mycket på att spänna magmuskulaturen i de övningar vi gjorde. Så för en gångs skull gav jag inte upp när vi gjorde ”båten”. Så magen kändes igår, och fortfarande!

I går var det dags för första passet latino för detta år! Instruktören J hade mixat ihop ett pass med lite nya danser, och gamla danser men nya låtar och sen behållt några gamla godingar. Åh vad det var roligt! Det brukar det alltid vara som du vet. Men det kändes lite extra igår. Kanske var det för att vi var så många, kanske var det för att en del danser gjorde att det kändes som om jag var helt ny på plan, kanske för att foten kändes lite bättre och kanske var det för att ”gänget” var nästintill komplett och redo för nya roliga tag nu efter jul o nyår! Jag vete fan, men skoj var det! Å jobbigt, o svettigt. 🙂

En sak vet jag i alla fall med bestämdhet, och det är att det var skoj att träffa Szilvia i måndags och igår! Vi tror att senaste gången vi träffades var samma vecka som jag gjorde illa foten, dvs rätt exakt för två månader sen! Vi ska se om vi kan lyckas få till en fika-dejt innan hennes skola drar undan mattan för hennes fötter igen. Vi håller tummarna för det!

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

