31/12 2011 & 1/1 2012

2011; Nyårsblåsa i form av en fjädervippa. Förrätt: bruschetta närmast, skagenröra längst bort och barnvänligt emellan. Varmrätt: tacos. Det var så mycket bättre utan blixt, men då skulle ni inte ha sett några foton. Mitt enda foto över stans fyrverkerier. Det syns ju då inte, knappt ens om man vet om det. Sen höll vi på att få skallarna avskjutna eftersom det fanns en bunt fylleidioter som tände fyrverkerier mitt ibland alla människor. Kanske därför det förekommer så många fyrverkeriskador kring nyår. Kanske.

 2012: Gänget jag nyårsfirade och nattsuddade med. Värdinnan H i rött och lurvig luva, så hon såg ut som en isbjörn. 🙂 Spöket Laban var dem tätt i hälarna. Den natten var det så kallt att mina fingrar tappade känseln när jag nyårs-sms:ade. Just därför, eller trots det, så ville jag fota vackra frostiga blad. Lyckades inte så bra, men bju er i alla fall på 2 foton. Dessert: det blev ingen kladdkaka heller, för H hade glömt köpa ägg. Men det gjorde inget som du ser. Vaniljglass med varma bär går precis lika bra! Nej, jag åt inget godis. Tyckte det kändes tillräckligt galet att sitta och äta, dessert, vid kvart över två på natten. Men kan inte sticka under stol med att det var gott – och trevligt!

Julklapp från H. Jag hade tänkt köpa en egen te-låda med ett täckt lock, så att man inte kan se ner i den, eftersom solljus på te gör att det tappar smaken. Men när jag hittat mina ros-kort så blev den väldigt fin. Så den behåller jag! Jag fick boken ”Aldrig fucka upp” också. Av mig fick hon sällskapsspel à la resor, eftersom hon den jäntan for till Bali på nyårsdagen!

En annan satt hemma och tittade på Tour de ski och diverse filmer, käkade bruschetta (från dan innan) och sörplade te (från te-lådan) och käkade godis (från förra veckan). När jag gick hem natten mellan 2011-2012 kring 03-tiden ungefär, så var det så mycket trafik att jag faktiskt hann fundera på om jag skulle behöva trycka för ‘grön gubbe’ för att ta mig över vägen. Det behövdes inte. Men annars en vanlig lördag-söndag vid den tiden brukar jag aldrig ens behöva snudda den tanken. Kom hem till ett litet småsurrigt hus, men det gav sig kring 5, då jag gick o la mig. Sov till 12. Eller ja, jag fick tvinga mig själv att sova så länge för att få till någon typ av sovtimmar.

Efter en mycket stilla dag, så gick jag och la mig vid 23 då min hjärna säckade ihop. Fast jag var inte så trött ändå, eftersom jag vaknade många gånger under natten. Å kring 5 ville min kropp gå upp, men si det gjorde den inte. Till kl.9 höll jag den stången. Denna dag hade jag planerat att viga åt fotografen Nick Brandts foton på Fotografiska, och årets första Poweryoga.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

