Nyårsefterrätt

I morgon är planen att jag ska till vännen H. Hon ska göra en enkel, men god middag, för att det ska passa alla tungor – stora som små. Å då hon ska iväg dagen efter, så har hon inte heller tiden att lägga ner energi på världens brakmiddag. Så igår kväll funderade jag på om man skulle ta och ”maxa” middagen med en ‘rolig’ och riktigt söt efterrätt!

Jag gillar att göra sånt, men gör det så sällan eftersom jag aldrig har middagar eller fixar till efterrätten om jag ska iväg på någon middag. Trots det goda, så gör jag det ju aldrig enbart till mig själv. Även om jag lekt med tanken. Men den disciplinen har jag, då det går väldiga stick i stäv med att försöka komma i form…en dag.

Men tankar över morgondagens efterrätt går mellan Banoffee och Nutella Semifreddo. Båda verkar väldigt enkla att göra, och väääääldigt smarriga att äta.

 Leilas Banoffee

 Nutella Semifreddo

Naturligtvis kommer jag lägga upp egna bilder på den efterrätt jag kommer att göra. Om jag blir nöjd vill säga. 😉

(klicka på bilderna för länk till recept)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nyårsefterrätt

  1. ettdussinpannor skriver:

    Här blir det pannacotta över nyår!

Kommentera

