Liljeholmen, 150 i puls & kanelkyckling

I dag hamnade jag i Liljeholmen med vännen K för att shoppa lite på mellandagsrean. Och vi åt god lunch på Oleary’s där jag, med hjälp av K, fick känna på hur det är att få 150 i puls utan att träna för det. Ojojoj… 🙂

3 linnen och 2 toppar för 280 spänn! Nu ska det bara till ett par träningsbyxor och ytterligare en tränings-bh, så har jag en bra uppfräschning av träningsgarderoben! 🙂

Åsså blev det en träningshandduk, dock inte på rea men ändå bara 50 pix.

1 ½ timme efter att jag haft 150 i puls, men fortfarande med dess energi, kom jag hem å gick ut igen. Gick och rekade omslagspapper till en liten present jag ska ge vännen H på nyårsafton, och toppar inne på H&M men det var rätt utrensat på den fronten. Köpte i alla fall lite mousserande till nyår, ett nytt blockljus nu när datumljuset brunnit ut å gjorde ngt jag inte gjort förut. Dvs reklamerade min kycklinghalva jag köpte igår, och som smakade – och doftade – kanel. Ingen höjdarkrydda direkt. De i butiken var lika förbryllade som jag.  Fick i alla fall en ny, som jag ska käka nu. Tänkte jag.

Apropå mat förresten… Jag missade att fota en smart grej inne på Oleary’s. Nämligen en liten knapp som hade en del för ”jag vill beställa”, en del för ”service” och en för ”jag vill betala”. Nyfiken som K är så, sa hon ‘åhhhh, vad är det här? Funkar den tro?’ åsså tryckte hon naturligtvis på knappen. Å innan vi hann säga ”bu”, så kom servitören. Å vi såg ut som två skyldiga skolflickor. Varpå jag sa, att vi bara testade knappen för att se om den fungerade. Och ja, det gjorde den ju. Servitören stod glatt kvar och vi beställde då, lite pliktskyldigt. 🙂

Å den där grejen med 150 i puls, det är inte meningen att du ska förstå det.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

