Rött & vitt, överraskning och lite drama ;)

(med foton tillfixade i picnik)

Vaknade vid 7 av ett oväsen på gatan utanför, och upptäckte att det stod två bilar med texten ”Telge Nät” på och blinkande utryckningslampor. Å en grävskopa som stod och grävde, ett himla pådrag var det. Gick och la mig igen och lyckades somna om. Så det blev frukost i form av filmjölk blandat med blåbärssoppa till Grey’s Anatomy.

Efter frukosten fixade jag håret, ansiktet, borstade tänderna och använde tandtråd. Upptäckte att jag blödde mellan framtänderna, tyckte det såg coolt ut så jag fotade det. 😉 Jag vet inte vad det är, men vissa ”blodbider” kan jag tycka är riktigt häftiga och tom sexiga. Kan man dessutom exprimentera med dem så blir det extra kul. För rätt många år sedan var det en kille jag  dejtade som skickade en bild på sitt ansikte när han blödde näsblod. Det var bara en liten ”rännil”, ingen blaffigt alltså. Men guuu så sexigt! Hahaha! 😉 Min tillfixade bild av min pytterännil mellan mina framtänder är inte särskilt blodig, men riktigt cool! Å kanske lite sexig. 😉

 

Sen gick jag iväg för att lämna blod, (h)jula för Johan och handla mat. På blodcentralen sa de att jag var tvungen att göra en kontroll först, för att jag hade för lågt blodvärde förra gången. Man ska ha 25 och jag hade 24. I dag hade jag 37! Snacka höjning. 🙂 Förstår inte hur egentligen, för jag har slarvat lika väl med järntabletterna till denna gång som förra.

Sköterskan var lite darrig tror jag, för hon råkade göra mig illa när hon stack in nålen. Det kändes knappt, så jag har väl blivit van, men därav blodet uppe vid nålmynningen. Jag fikade innan blodgivningen och efteråt valde jag en febertermometer som gåva och fick även en liten ask med 70%-ig mörk choklad som julklapp. 🙂 Tog med mig två reflexer också, så att jag själv inte ska behöva det blod jag precis gett.

Därefter hälsade jag på Johan på hans jobb och lämnade en julklapp, i form av några smulkakor. Ja han vet att det är det, så jag avslöjar ingenting. Å han hade en julklapp till mig! Det visste jag inte. 🙂 Det är en bok, men vilken bok vet jag inte förrän till jul.

På ICA upptäckte jag en man som snattade. Jag kom bakom honom samtidigt som han snabbt tog något från mejerihyllan och la i sin ficka. Jag observerade honom och såg att han tog några bullar också. Så jag sa till en av de anställda, som övervakade honom och det visade sig ja att han ”shoppad både det ena och det andra”. Det kändes lite läskigt att sätta dit någon. Tänk om han sett mina blickar och förstått att det var jag som avslöjat honom. Vad arg han skulle kunna vara! Men jag klarade mig undan och hon på ICA tackade mig glatt.

Nästan varje gång jag skrivit vad jag ska göra dagen efter, så har det inte blivit enligt mina planer. Så jag låter bli att skriva om dem. Men jag kan i alla fall skriva att jag ska försöka få ihop några rim till de inköpta julklapparna! 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

