Tog en sväng till Hufvudstaden..

…där målet var att gå på bio med vännen Åsa. Filmen vi längtat efter att se var ”Breaking Dawn – part l”, den första delen av sista filmen i ‘Twilightserien”.

Jag älskar den här bokserien – och filmserien – för att det är en så vacker kärlekssaga! Det behövs i denna cyniska värld. Drama, romantik, fantasy, lite lite action, lite lite blod, hopp och ocynism – och naturligtvis urläckra varulvar och vampyrer! Däremot inte sagt att jag inte gillar de ”ursprungliga” elaka blodsugande odödliga och inte alltjämt så snygga vampyrerna, de som inte syns i spegeln och de som dör av solsken. Men jag tror att jag gillar dem lite mer nu när sådana som ”Edward” finns. Ja, finns i fantasin – förstås. 😉

Dessutom, kanske tyvärr, så tror jag att sådana här filmer får mig att må bättre än ex filmen ”Underworld”. Den är jag väldigt svag för, men den är också väldigt mörk – i utförandet och i berättelsen. Eftersom jag har en viss förmåga att dröja mig kvar i fantasyfilmer, ibland lite väl länge för att vara nyttigt, så är det bättre med ljusa och hoppfulla filmer än mörka – oavsett hur bra de är.

Det svåra med att se en film som är gjord på en bok/bokserie jag läst är; att jag dels vet vad som ska hända, men jag vet inte hur. Å så sitter jag och refererar till boken under filmens gång. Det gör ju att det inte går att vara riktigt här och nu, samtidigt som jag sugs in i den helt och hållet. Så när filmen var slut var jag nästan helt blank i minnet.. Trots att jag under filmens gång tänkte ”men guu, det är en timme kvar, ska vi bara vänta på att hon ska föda..”? Men så mycket ‘väntan’ blev det inte, eftersom det hände massa saker. Men nu måste jag vänta på att få se den igen. Å vänta ett helt år på att få se ‘part ll’, som jag och Åsa i övrigt redan ‘bokat’ att vi ska se. Däremot finns det en annan film, av en bok, som jag bara behöver vänta till efter jul för att se – ”Snabba Cash”. Men det blir ju på DVD, och då är det bara att se den om och om igen. Ja ifall den nu är SÅ bra. 😉

Efter filmen gick vi in i PUB-huset vid Hötorget och kollade massa grejer på bl.a ‘R.O.O.M’ och ‘Systrarna Voltaire’, och jag hittade en massa snygga designersaker! Å en massa tacky prylar – den ena snyggare, roligare, dyyrare, konstigare, fulare, tyngre än den andra. Å sen hade Åsa mage att lämna mig där, så jag kom knappt därifrån! 😉 Fast till slut så. Men jag sa till mig själv, att jag borde åka dit i mellandagarna – för då har jag pengar igen. En liten stund. 😉 Som den lilla ”Mulle” jag är hade jag smart nog tagit med mig frukt, så jag hade fruktstund längs Drottningatan innan jag tog mig an Åhléns för lite julshopping.

 Denna ska användas för att underlätta att skiva till en ätbar sak. Gissa vad! 🙂

 6½h efter att jag kommit till stan, så tog jag pendeln och kom hem skapligt lagom till allra sista delen av den svenska tv-serien ”Allt för Sverige”. Den serien har jag verkligen berörts av och jag hoppas att det kommer en uppföljning på de amerikaner som var med!

ALLT FÖR SVERIGE!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

