Musikhjälpen!

Gå in på deras sida, läs om deras engagemang och till vad penagrna går i år! Jag har gjort det lätt för dig; klicka på bilden så kommer du direkt dit.

Personligen så tycker jag att den här ger så mycket mer än alla dessa glammiga ”sänd-pengar-galor” som sänds på TV. Musikhjälpen är på sitt sätt också mycket större, då de sänder i Sveriges Radio varje dag, varje timme, från början till slut och under vissa timmar på TV. Det är ungdomligt, det är innovativt, de är smarta, de är engagerade och de engagerar många andra; från den enskilda människan och små föreningar till större företag, musiker, skådisar och politiker.

Själv tycker jag att detta borde vara lika stort som Earth hour. I Sverige förstås (fast varför inte i hela världen?). När EH är i gång ser jag något om det hela tiden, före och efter den timmen, på facebook. Å då är det bara en liten timme. Under denna vecka som Musikhjälpen hållt på har jag inte sett ett endaste inlägg om det från någon av mina fb-vänner. Nu inte sagt att de inte är engagerade, för det vet jag att en del är. Men många många många skiter it, och det tycker jag är så tråkigt. Å dumt. För det är så enkelt att ge en slant. Gå in och önska en låt och med det skänk 50, 100 eller 200kr. Det har jag gjort!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

