Årligt stök i mitt kök!

Dagen började med att jag tittade på Pettsson & Findus, medan det snöblandade regnet alltmer övergick till snö! 🙂

Planen idag var att jag skulle baka de traditionella Smulkakorna. Men som jag började förbereda och stöka undan i köket, så kom jag på att ugnen varit rätt smutsig. Så jag gjorde rent den först. När jag väl var klar med den, ätit lunch och diskat klart.. Ja då var jag inte så värstans sugen på att ställa mig och baka. Men jag bestämde mig för att dela upp det hela och göra 50 åt gången, i stället för att 100, 150 stycken på en gång. De är lätta att göra och tar inte lång tid heller, men de ska rullas och det kan kännas lite som ett evighetsgöra. Fast de är såååå goda, och jag som är en sentimental jävel gillar de än mer pga min mamma jämt gjorde smulkakor till jul när jag var liten.

Cookies in action!

efter första plåten..

soon to be

100 någonting Smulkakor senare..

För att göra kakorna rättvisa ”picnik:ade” jag dem lite, så nu ser de lika goda ut som de smakar! 🙂

Jag kallar dem för smulkakor eftersom de går sönder så fort man bara tittar på dem. Men för den som inte vet så är det ‘riktiga’ namnet vaniljdrömmar.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

