Tomten kom tidigt i år

Mitt emellan alla ”sista-minuten-bestyr” kom han förbi med andan i halsen, slängde sig på min ringklocka och sulade in en plastpåse i högsta hugg! Det gick så fort att jag inte hann se honom, bara höra hans specifika ”ho ho ho” när han for iväg med hissen brakandes genom taket och ut och i väg bland molnen!

I plastpåsen låg ett par broddar! Lyckliga jag, nu kan jag gå något bättre än igår (och de senaste 10 vintrarna ungefär), med mindre rädsla för att halka o slå mig halvt fördärvad. Å inte heller behöver jag bli omgådd av en pigg pensionär. 😉

Däremot slog jag följe med en sådan på vägen från hundvakteriet till pendeln. Hade ändå ”smugit” (om man nu kan göra det med en par broddar på som ”klockar” mot isen och gatan) bakom henne tillräckligt länge för att jag skulle bli rädd att hon trodde hon blev förföljd. Jag hade ju ändå luvan uppfälld, man vet aldrig. Hon hade däremot inga broddar på, och det var isen jag började prata med henne om (så var isen bruten. Ha.ha.ha! 😉 ). Frågade om det alltid brukar vara så isigt där i krokarna? ”Nja”, sa hon. ”Visst brukar det det, men igår och i dag har det varit extra svårt”. Å sen gick vi där och pratade om is, broddar och hundar. Tills jag skulle vika av mot tåget och hon gå vidare. Å jag ”klockade” mig upp på perrongen och in i pendeln och ut från pendeln. Liknade ljudet vid ett par stepdans-skor, men ändå långt ifrån. Å i dem kommer jag gå denna vinter. TACK tomten! ❤

yeep, man ska synas ordentligt oxå!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

