Första riktiga träningsvärken..

…yttrade sig som så, att när jag i natt skulle byta sovställning plötsligt inte kunde göra det för att det gjorde för ont. Låg där i mörkret och fnissade för mig själv!

Har idag varit och kört pass nr.2 för denna vecka – och fy fan vad det tog emot i låren! Nu känns de som dubbelt så stora, o jag får för mig att de ser ut som på sånna där riktigt vältränade gossar som står och tävlar och spänner låren för allt vad de är värda! Dvs, de känns tunga och osmidiga. Hela jag känner mig i och för sig osmidig efter detta pass. Men min vän Sz är övertygad om att man tränar bort träningsvärken, och i alla fall lite så hoppas jag också på till imorgon. Annars kommer jag få det svårt att sätta mig på toaletten. 😉

I övrigt stod jag faktiskt 35 sek i plankan! Gjorde den 2ggr till efter första, men klarade som mest då ”bara” 29 sek.

I övrigt 2; så var det ûbersvinhalt ute idag! Så när jag kom till uppförsbacken innan huset jag skulle till för att vakta hunden, så trodde jag inte att jag skulle kunna ta mig uppför den. Gick med bestämda steg och fick tag i lite snö. Nedvägen var värre. Blev tvungen att sätta mig ner på huk och hasa en bit nedför backen. Inte ens liiite intressant kändes det som! Önskar mig broddar i julklapp! Hellre det än att gå med små myrsteg och bli omgådd (?) av en livad pensionär med just broddar!

Btw, bastun efter träningen var superb!

Nu ska jag vila kroppen – och knoppen. Sov gött!

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

