Det var då jäklar..

vad ”Tiggs” i tv-serien Son’s of Anarchy är populär! Det söks på honom var och varannan dag ser jag, eftersom de som söker på honom hamnar här. Fler än 10 sökningar var det bara förra veckan. Undrar just vad han har haft för sig i serien. Jag som vill se, men inte ladda ner och inte kommer överrens med streamingsidorna.. Hm! Jag har bara en liten liten rad om honom och en bild i ett inlägg här på bloggen. Sorry till er att det inte är mer!

Å det var så jäklar vad jag funderar på att….vara kanske lite mer personlig här på bloggen. I alla fall lite mer sånt, och mindre ”väder och vind”. Det sistnämna är ju min trygghetszon, o det är väl inte helt dumt när man är på nya marker. Å jag känner mig själv, jag svänger och vill ganska många dagar vara lite mer cool, våga mer synas mer, slänga mig in i saker och dan efter eller samma kväll tvärvänder jag och ångrar mig. Här kan ju naturligtvis radera. Men jag har bestämt mig för, att det jag lägger ut på bloggen – det ska stanna där. Från en felstavning, särskrivning till ett jobbigt inlägg. För allt det där är ändå jag. Å en sak jag måste lära mig, är att jag inte är perfekt. Jag vill vara det. Fast jag förstår att det är så omöjligt i denna värld, där min verklighet är som min är och din verklighet är som din är – och de är inte likadana. Hur kan jag då vara perfekt överallt om allas verkligheter är olika? Jag vet att det inte går. Å jag vet att människor som ser sig själva som perfekta, oftast sätter sig över alla andra. Så hur kul vore det om jag blev perfekt? Antagligen som en Jonathan Rhys Meyers av is. Snyggt i och för sig.

Å det var då jäklar vad jag funderar mycket, men sätter lite på pränt, och gör minimalt av det. Jag är sådan, att alla mina tankar och funderingar och idéer som snurrar i huvudet oupphörligt dagarna i ända ofta tar kraft, energi och driv ifrån mig. Javisst är det skönt med de dagar då jag bara har tvätt att göra, som ex idag. Men jag får mest gjort de dagar jag har saker bokade. Kanske för att jag då är någorlunda mer strukturerad & motiverad, och alla mina måste/vill/borde-lappar är samlade på en enda lapp som ligger i jackfickan å inte utspridd på post-it eller i olika kollegieblock eller i min hjärna som ett enda stressigt virrvarr.

Senare idag kan det komma en början av en sk ”bloggutmaning”.

Men nu ska jag koppla ner bloggen, logga ut från fejsbook, logga av Gtalk, skriva ett viktigt e-mail, ta ett äpple och sätta mig med min bok i 1 timme. Dvs paus från allt som snurrar.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

