Smått speciell dag.

Som började med en specialleverans i förmiddags:

Min mammas sambo har fått som tradition att komma förbi mig med julmat, efter att ha blivit bjuden på julbord av någon av sina kunder! Jag tycker det är så jättesnällt av honom att tänka på mig. 🙂 I dessa finns kallskuret, tror det tom är älgskött – det smakar så i alla fall. Revben, prinskorv, köttbullar, julkorv, renkorv (eller annat vilt), en låda med bara lax och en annan låda med bl a sill. Åsså julmust och lättöl till, ja tom en julservett! Så dagens lunch var ju kirrad, och detsamma med morgondagens middag..eller kanske frukost. 😉

Eftermiddagen fortsatte också på ett mycket speciellt sätt;

Kl.16:30-17:15 tränade jag på gymmet + bokade instruktörstid med Actics egen ”biff” till måndag kväll. 🙂 Sen kom jag ner i omklädningsrummet och slöt upp med en del av de tjejer som tidigare dansat zumba, latino och afro i 2h på passet ”Happy Saturday”! De skulle fortsätta kvällen med middag på Sydpoolens thairestaurang och senare dansa cumbia, regaton, salsa och merengue som en efterfest! Med chans till pardans. Så det hängde jag med på.

Så i 2, 3 h har jag dansat idag! 🙂 Inte så intensivt förstås, men ändå. Min fot protesterade ibland och den var inte helt överlycklig. Men jag hade skoj, så den fick ge med sig. Min vän J kom med också. Det var första gången som han provade på latino, och takten satt ju inte direkt. Men det är svårt när man inte kan – alls. Han tyckte det var roligt ändå, och zumbainstruktören Y (en kvinna) gjorde sitt för att försöka hjälpa honom. Jag tyckte det var roligt att han kom med. Å vem vet, nu kanske jag kan få med honom på de vanliga latinoklasserna också!

Själv provade jag på att dansa salsa med latinoinstruktören J. Thihi.. Första gången någonsin, i par och med honom då oxå naturligtvis. Det gick bra, tills han berömde mig – det störde min koncentration och sen var det kört. Så strax efter sa han ”nuu har du tappat takten”. 🙂 Å då började jag att skratta, mest av förlägenhet tror jag. Så då gick det inte att dansa mer. Fick veta sen att det var fler än jag som tappade takten i pardans. Han vill verkligen få oss att lära oss att dansa i par. Men det är svårt när vi till största delen dansar själva framför spegeln. Jag har inget emot att dansa så. Men pardans vore jättekul att lära sig oxå! Hursom, det här var bara första gången. Å med en sådan ivrig instruktör lär det nog bli fler chanser till pardans. De ska i alla fall försöka få till någon mer sån här latinofest, med mat och dans. Det ser jag fram emot! 🙂

Å jag som velade som tusan över om jag skkulle gå, eller inte skulle gå på den här grejen ikväll. Men så tänkte jag på hur mycket och gärna latinoinstruktören J har velat få ihop något sånt här. Det är så gött av honom – Y – att fixa det, att jag inte lika gärna kunde utebli från det bara pga min fotjävel. Så jag gick, och det är jag väldigt glad över att jag gjorde! När jag kom hem la jag foten på en iskudde, vilket var skönt och väldigt vettigt. Lär nog ha träningsvärk i vaderna imorgon. Men vad tusan.. Har bokat in mig på latino på fredag nästa vecka, å hoppas jag kan gå på det! Om inte annat för att det här med att träffa latinogänget och instruktören J gör så otroligt mycket bra för själen!!!

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

