2nd hand, nostalgi, träningsvärk..

…och lite mer än så har jag hunnit med sen i onsdags.

I onsdags eftermiddag hade jag tänkt träna på vägen hem efter att jag hundvaktat. Men kom på vägen mellan stationen och Sydpoolen kom jag på att jag glömt träningskortet. Typiskt! Så i stället gick jag in på en stor second hand som ligger på vägen. Jag hann knappt komma in i lokalen, så la jag ögonen på det här:

En ask med tre elefanttvålar. Exakt det där hade jag när jag var liten! Den låg i vårt badrumsskåp och doftade tvål. Jag ville inte använda dem för jag tyckte de var så fina. I flytten därifrån så slängdes de, om inte tidigare. Tydligen var det fler än jag som inte ville varken använda eller slänga dem. Det ska tilläggas att jag var liten på 80-talet. Så de här tvålarna är gaaamla! Jag höll mig från att köpa dem. Jag som är så sentimental. Men det får räcka med den här bilden. Doftminnet lever kvar i näsan..

Jag hade absolut inte tänkt köpa något, men så föll jag för fyra koppar/muggar. Som är helt fel för mig, helt fel årtionde. Oftast ogillar jag både 60- och 70-tal när det gäller inredning som kläder. Men vissa saker slinker visst igenom:

Färgen är nästan lite rödare än på denna bild. Läcker va?! 🙂 7kr/st. Så fyra muggar in, fyra muggar ut borde det bli då.. Ehh.., hm, vi får väl se…

I går torsdag kom jag ihåg mitt träningskort, så idag har jag välförtjänt träningsvärk! 🙂 I biceps, triceps, mage, ländrygg, bröstmuskler, bröstrygg och lite i låren. Pressar överkroppen mer än underkroppen nu, av förklarliga skäl. Önskar bara jag kunde cykla lite mer utan att få ont. Men det ger sig med tiden. Jag har köpt en balansplatta idag för att kunna träna fotled/er och knäled/er de dagar jag inte tränar på gymmet.

När jag varit på Stadium och köpt ovanstående balansplatta strosade jag runt lite på stan. För att reka julklappar, köpa datumljus (blev ett jäkla stort!) och så råkade jag på lite mer nostalgi.

Nostalgin; jag upptäckte två gamla julkalendrar jag inte visste om att de hade kommit ut på dvd! Lillstrumpa & Systerysters (bilden) och ”Stjärnhuset” med Johannes Brost & Sif Ruud! Så häftigt! Jag är så sugen på att köpa de båda. Men jag lär ju inte uppskatta det precis lika bra idag som när jag var liten. Men ändåååå….

Så handlade jag på Ica innan jag gick hem. Tänk att jag (man?) alltid handlar mer än vad som står på listan! Jag skulle bara ha lite frukt, mjölk & fil. Men knappast att det kostar närmare 300. 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

