Jag tror att jag har gjort något dumt.

Det vill säga.. Jag tog nog väldigt medvetet (vill säga omedvetet) med mig en bacillhärd och åt upp den till middag ikväll! 😦

Jag var in på ICA och köpte grillad kyckling. I stället för att köpa potatissallad som jag brukar (en lätt, men tråkigt och osund lösning), så roddade jag ihop sallad från en öppen salladsbar. Råvarorna ser alltid fräscha ut och det doftar gott när man går förbi. Men jag har alltid tänkt att det ändå måste vara lite ofräscht, eftersom den bokstavligen är öppen utan lock över varje bytta. Så hur håller de den genomfräsch hela dagen? Det har jag undrat.

Men idag gick jag då förbi den och ”glömde bort” mina tidigare tankar. Fast när jag kom hem och satt och åt, då kom de där vettiga  – och äckliga – tankarna tillbaka..

Alla baciller!! Bara en tanke över någon som nyser och inte håller för munnen..ehh.. Eller någon som nyser rätt i handen och sen tar i ett av redskapen för att ta ex tomater. ehh.. Eller….kanske tar en tomat direkt med handen! Eller ja allt annan man kan göra över mat som står sådär öppet. En del är medvetet dumma i huvudet. Andra är fullständigt omedvetna. Men lik förbannat var det jag och ingen annan som tog hem den där salladen – och åt den. Vad mysigt! Håller nu alla tummar och tår för att jag INTE behöver sona för det. Kommer hursom inte göra om det.

Men visst borde väl alkohgel hjälpa även innanpå kroppen? Eller? Jasså, inte? Nähä.

en trio baciller

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

