15-årsfika, RoQ & Anchor

Lördagen bestod av firande av min stora lilla 15-åriga systerdotter och nostalgitripp, öl, biljard & en helvetes massa skratt tillsammans med vännen Kaka och en sväng på  Pub Anchor! Men allra allra först träffade jag vännen H och fick låna hennes busskort. Det är så GULD värt när man ska åka kollektivt halva dygnet!

15-årskalaset; tyvärr tog jag ingen bild på de supersmarriga jättegoda saffran – och mandelmassebullarna som syrran gjort. Heller ingen på tårtan eller någon – bra – bild på systerdottern min. Men det var en väldigt mysig dag, med släkt från både hennes mammas och pappas sida. Det är alltid roligt. Och varje gång säger vi ”ja, det är väl tur att de fyller år i familjen så vi får träffas!”. Min present var 1 fjäderörhänge från Candied Poison, som var huuur svår som helst att välja ut. Men det verkade som hon blev glad för det i alla fall! Å ja just det, de hade ordnat med lite glöggfika också.. Så vi njöt av doften och de första goda dropparna av glöggen!

Jag blev kvar där i några timmar för att svida om,  sätta ansiktet och få lite hjälp med frisyren. Tog en öl som en liten ”förfest” innan jag åkte vidare mot Stockholm.

Mätt av tårta, bullar, kladdkaka, grädde & glögg hoppade jag vist över sibyllaburgaren jag planerat att äta innan jag började dricka alkohol. Med motiveringen; jag hinner inte/har inte råd/det är inte roligt. Mötte upp Kaka vid Odenplan och gick till RoQ. Där satte vi oss först med en varsin öl och en bunt av gamla kort, som mamma gett mig, kort på mig, min familj och Kaka från 80- och  90-talet. En helt UNDERBAR härlig nostalgitripp (som jag gick igenom redan under 15-årsfikat)! Sen tog vi mod till oss, jag behövde det i alla fall, och bokade ett biljardbord. Kaka lärde mig reglerna, och under spelets gång sa vi smöriga saker som; ”åh, du är världens bästa biljardlärare!”/varianter på det  och ”du är en naturbegåvning!”/och säkert några varianter på det. 😉

 Bara titta på henne! Syns ju lång väg att hon är ett proffs! 🙂

 Lärjungen med tungan rätt i mun! (och ja, fick korrigera då & då så inget annat trillade ut..)

Sen att de två omgångarna vi körde troligen var de segaste i världshistorien, det skyllde vi på alkoholen. För inte fan blir man nykter av Newcastle. Men gudars så roligt vi hade! Det där måste vi göra om! Men måste säga, att det inte skadar att biljard är något som intresserar killar.. Herregud, skulle kunna säga hur många grejer som helst med anspelning på en biljardkö och killar och sex, bara från i lördags. Men jag ska va tyst. Kaka vet. 😉 En bit av RoQ

3 timmar senare gick vi vidare till Pub Anchor. Målet var att se True Talents vinnare Dimitri, som skulle spela med sitt band J’s Trash. Det var kul, trångt och väldigt mycket lustigt folk – stammisar som mainstream! Det roligaste var väl egentligen att visa Kaka två nya hak i stan. 🙂 Dimitri var en upplevelse att se – och höra – på riktigt! Varken tv-studio eller ett tv-ljud gör ju rättvisa.  Dimitri

Tyvärr klev de på så pass sent att vi bara hann höra ca 30 minuter. Sen var det dags att bege sig till buss & till tåg. Jag hann med 01:42-tåget och var hemma kring halv tre. Men kom inte i ro och i säng förrän vid 04.

Dagen efter spenderades i vanlig ”dagen efter kvällen före”-ordning. Plus en stor njutning av den första julmusten på 10 månader! 🙂 Pizza och en helvetes massa peppisar. Tv-tittande och sedvanlig promenad (jag vill alltid ta en promenad dagen efter).

Beautiful blue Sunday walk med ‘Dire Straits’ i öronen

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

