väder & vind

Nu har min inspiration så smått återkommit, och även så underlag för den. Eller…till den.

Men pga ett visst mått av baksmälla och brist på sovtimmar, så har jag inte orkat idag. Så ni får hålla er till imorgon.

Fast måste säga….att det blåser mycket ikväll. Ett intyg på att det gör det, är när man bor i ett liten skolåda i ett hyreshus och märker av det! I vanliga fall hör jag ju inte ens när vinden viner längs med knutarna. Min bonussyster med man bor i Skåne. Å blåser det såhär mycket hos mig, så kan jag knappt tänka mig hur det står till hos dem. Kan bara hålla tummarna för att allt går väl under natten!!

Fast jag älskar när det blåser! I dag var en perfekt eftermiddag att gå ut; i 11 plusgrader, en jäkla blåst och mörka moln som ven över himlen! Mmmm.. Jag älskar också solnedgångar och soluppgångar (fast jag kommer sällan upp för att se ngn) & fullmånen. Jag älskar snöstormar. Å jag älskar när det regnar så där vansinnigt mycket att stuprännorna & vägbrunnarna fullkomligen exploderar av vatten, och när det åskar och är fullt liv på himlen av blixtar. Jag vet, jag bor fel. Lägenhet är helt jävla fel. Jag kan inte gå ut spontant och bara stå mitt i en halv storm eller ösregn och njuta. Faktum är ju att det är mer njutbart utanför stan. Men på grund av den påverkan vi gör på jorden, och på grund av den utveckling som ska ske med jorden, så tror jag inte att dessa väderting kommer ta slut innan jag flyttar till hus.

eftermiddagens promenad; bara molnen avslöjar litet om vad som försiggår..

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

