Usch, nä…

ska jag verkligen..?

Jag funderar på om jag ska hoppa på dejtingdjungeln igen, genom att uppdatera min spraydatesida.. Fan. Under -05 och -06 dejtade jag en drös av killar från spraydate. Det var både dejter där vi bara träffades en gång, och det var dejter där vi träffades fler gånger. En av dem var särskilt komplicerad; då min hjärna ville men inte mitt hjärta, för honom var det tvärtom. Rätt dömt att misslyckas, så vi gjorde slut på ‘lidandet’.

Fast då var jag mer positiv och vågade mer, och hade inte varit med om det jag varit med om idag. Rädsla för en ny relation gör ju sannerligen inte saken enklare.. Att inte kunna skriva en bra presentation är inte heller ultimat. Även om det finns de som dejtat många trots att de bara skrivit 10 rader om sig själva.

Jag är så less på att vara själv. Samtidigt som jag vet att det tar en hel del energi och är väldigt oroande det där, framför allt när man kommit fram till ”jag vet inte vad han vill, och inte jag heller”. Kan en man (med önskvärt utseende och personlighet) inte bara komma fram till mig och säga; dig vill jag ha. Åsså lever vi lyckliga i alla våra dagar à la Disneyversionen.

Människor nära mig, säger att jag inte är ensam. Men det är jag faktiskt – jag har absolut ingen som lever tätt med mig. Ingen att prata med allt om, ingen att dela det allra mest intima med – hemligheter, tvivel, glädje, kärlek. Ingen som pushar mig och ingen att pusha – ingen att kyssa och krama rent spontant. Absolut ingen. Å bara det tar en hel del energi eftersom jag måste göra allt själv för att hålla mig igång.

Men det är ett helvetes arbete att ta mig själv framåt. Mot något nytt, och en dag häftigt, varmt och tryggt. Det handlar inte bara om ett litet steg för att våga, det handlar om ett jävla hopp över en 100 meters klippskreva. Live and let die.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

