Gott samvete

Sitter i soffan och viftar på tårna, är mätt i magen, och har en liten bit 70%-ig choklad smältande på tungan. Fint det låter va? Men faktiskt så känner jag mig värd det, efter att äntligen ha kommit iväg och tränat!

Först idag åkte jag för att hundvakta Kajsa i ett par timmar, och sen tog jag mig till Sydpoolen med hjälp av pendeln och apostlahästarna.

Började träningen med 20 min på cykel. Då motståndet var väldigt lätt, så hade jag velat cykla en längre stund men det ville inte foten. Så efter uppvämningen gick jag och gjorde några rehabövningar för fotled och knä. Dvs balansträning på balansplatta och tåhävningar på stepbräda. Gick sen vidare till min vanliga styrketräning för rygg och ben. Det enda jag behövde ta det lugnt med där var arbetet med vaden

Alltså,  jag tycker inte det är superroligt att träna på gym. Troligen hade jag uppskattat det bättre om jag varit mer tävlingsinriktad och kunnat tävla med mig själv. Sättet jag föredrar att träna på är genom gruppträning. Det är skoj! Men för att ens kunna tänka ”skoj” så måste jag utstå det här mindre roliga ett tag till för att minimera skaderisken. SEN kan jag ha belastning på foten under dans, body pump och yoga. Fast jag måste alltid gå på gymmet, för att komplettera det jag inte får ut i den andra träningen – som extra för rygg, extra för knän och för fotleder.

Efter träningen fick jag min belöning; dvs en stund i bastun! Med tanke på det ”huttrande” vädret så var det något jag längtade till redan när jag var på väg till Sydpoolen. Efter träning, bastu, dusch o påklädning gick jag hem och fixade till köttfärssås och spaghetti + avokado. Å nu sitter jag här och väntar på ”Ensam mamma söker” & på ”Anno 1790” 🙂

Nu slåss jag mot min pms dessutom, som vill att jag ska köpa mördegsbakelser eller öppna frysen o ta fram blåbärsglassen. Men nej nej nej! Bjuder mig själv, och er, på en sol i stället!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

