Snabba Cash

Min fot läker! 🙂 I går eftermiddag var första gången jag gick utanför huset utan kryckor och i dag gick jag t/r bibblan utan dem. Så, nu är kryckorna historia! Det ”enda” som ska till nu är att jag påbörjar rehabilitering för fotleden, och vanlig styrke – och  konditionsträning för resten av kroppen. Det är svårt att komma iväg. Men, jag jobbar på det.

 sådärja, nu börjar den likna sin gamla vanliga fina fot igen!

 …fast det beror ju på varifrån man ser den. 😉 Det ‘smutsiga’ på tårna är blånad.

Bibblan ja.. Av anledningen till att jag fick en förseningsavgift på närmare 300kr, så har jag inte lånat böcker på några år. Men nu så. I dag var jag där, och jag har verkligen saknat det! Att antingen vara inriktad på en speciell bok eller författare, och gå direkt dit, eller att strosa runt och komma på allteftersom vad jag är intresserad av/nyfiken på, se några intressanta böcker, filmer, serietidningar eller vad det nu må vara. Å jag kan ta hem det till priset av ingen krona alls! Ja, såvida jag inte åker på förseningsavgift då. 😉 Fick med mig fyra böcker idag;

 ”Snabba Cash”, av Jens Lapidus, läste jag inte när alla andra läste den. Av just den anledningen – att alla andra läste den. Jag är lite allergisk mot sånt, när det gäller det mesta faktiskt. Jag har inte ens sett filmen, än. ”Den farliga leken” av Mari Jungstedt trodde jag först att jag läst, men det har jag inte. Så trots att Szilvia har den hemma i sin bokhylla lånade jag den idag när jag ändå var igång. Böcker av Dean Koontz läste jag väldigt mycket i slutet 90-talet/början 2000-talet, men då och då läser jag en även nu. Åsså faktaboken ”Är jag normal, mamma?” som handlar om ADD. Mycket intressant!

Jag älskar att läsa böcker! Å har så gjort sen jag var 6, 7 år. I somras höll jag mig aktiv med Mari Jungsteds böcker, och ”Fyrvaktaren” av Camilla Läckberg. Innan jag läste Paganinikontraktet så hade jag inte läst på flera månader. NU har jag kommit igång igen! Så det blir ”Den farliga leken” samtidigt som ”ADD-boken” ett litet tag framöver. 🙂

I morgon blir det till att återse hunden Kajsa, som jag inte träffat på veckor (pga förkylning o fotvrickning)! Ska vakta henne några timmar och sen försöka se till att träna efter det.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snabba Cash

  1. M-L skriver:

    Hej du! Kul att du hittat tillbaka till bibblan! och så härligt att foten börjar bli normal. Ta det litet försiktigt i morgon på promenaden till Kajsa. jag antar att den är rejält lindad. Du skriver så mysigt och det är så kul att läsa! kram M-L

    • miapialingonfia skriver:

      Hej på dig du! 😉 Nu lyckades du skriva rätt och har fått din egen ”ruta” här till vänster. 🙂
      Jag kommer ta det lugnt på promenaden, och jag har alltid foten lindad utanför hemmet. Utom när jag glömmer bort att jag har den på vill säga..
      Jo, det är ju lite kul att få ta del av andras liv lite sådär på en kant – även av mitt förstår jag. Kram Mia

Kommentera

