ett långt inlägg om en kort frisyr

Min frisyr har jag ”format” själv. Den kom till innan OCH har överlevt ‘September’- och ‘Oscar Linnros’-hajpen. Så för att understryka, jag gjorde den inte för att ”alla andra” gjorde den. För 2-3 år sen var jag hos frissan som klippte kortare runt huvudet och lät det vara längre upptill. Allteftersom lät jag det växa ut ner till nacken också, och ”rakade” av det på sidorna till 2,5 mm. I början med hjälp av en vän eftersom det övriga håret var så kort. Sen klarade jag det själv, med varierat resultat förstås.. ojämna kanter, ett x antal lååånga hårslingor som följer med trimmern och en ojämn ”baksida”. Ungefär 1½ år gick, sen vart jag tvungen att klippa det långa håret. Det blev bara en drop in-klippning, utan tanke bakom. Så idag, ett halvår senare, gick jag och klippte mig igen.

Jag älskar min frisyr! Dock vill jag kunna se lite mer ”vanlig” ut ibland, med det långa håret ner över det trimmade. Men det har ju sett för taaaskigt ut när det inte varit format för det ändamålet. Så idag fick hon klippa toppar, forma lite, trimma det kortare och fixa till det i nacken. Jag är mycket nöjd! Sen pratade vi om hur det korta håret kan växa ut på snyggast sätt.. Det känns som om hon o jag kan komma överens. Även idag fick jag komplimanger för min gråa hårfärg! Så pass att hon själv började fundera på om hon skulle ta och sluta färga sitt hår och låta det gråa komma fram. 😉 Å det är det oxå, min gråa hårfärg är så läcker som kort! För man ser lite silver här, lite vitt där, lite grått sådär och lite mörkare här.. Fast jag kommer inte orka hålla på att trimma det i evigheters evighet varje månad – oavsett hjälp hos frissan (ringa samma dag, komma dit en 5 min och pröjsa 50 pix = schysst deal) eller inte. Men det är en annan framtid!

du sert inte, men jag gört 😉

Å just ja, schnygga ögonbryn! ^^

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

