Det är ju fantastiskt..

…vad folk bryr sig när man kommer hoppandes på kryckor! Eller vad folk flyttar på sig! Eller vad folk stirrar! Eller vad folk INTE flyttar på sig. Hello! Det är kryckor…, sånna har du med all säkerhet sett förut. Va? Ska jag hoppa mitt i gatan bara för att ni inte kan flytta på er? Eller hur?! Ja fan, människor förblir människor vare sig jag har kryckor eller inte. Ingen idé att bry sig. Mer än om dem som frågar och verkar lite bekymrade och som skrattar med mig, när jag berättar hur nyfiken jag var på hur det skulle kännas att falla handlöst med knäna först nedför trappen och höra hur det krasade i foten. 😛

Hursom, lunchen med Johan var trevlig. Mycket mat, mindre snack. 😉 Vi tittade på ICAs specialhylla för choklad, där jag hittade en ‘fair-trade’ från Ecuador gjord på solrosmjölk; ”Pacari”, dyrt som attan men mycket intressant. Det ska provsmakas! En annan dag. Sen hoppade jag iväg en 5 min till min gamla hårfrisörska…, eller ja salongen hon ägde upptäckte jag igår. Hon har visst sålt den, slutat och flyttat ifrån stan. Det var tråkigt. Dock är klipp-priset lika högt fortfarande; fr.420kr. Det jag ska göra är inte mycket, men landade ändå på 460kr. Jag tycker faktiskt att det är hutlöst mycket! Det spelar ingen roll att de är superduktiga. Jag bokade i alla fall en tid, med tanke om att försöka hitta någon annan frisörska.. Efter det hoppade jag tillbaka till centrum, slängde upp kryckorna på en vagn och svängde in på ICA. Det var min vän L som föreslog den idén. Sen att det bara var 5-6 varor i vagnen, det är inte så viktigt. Betalade och fyllde min ryggsäck med diverse som gjorde det jädrans baktungt att hoppa framåt..

På grund av allt hoppande fram o tillbaka tyckte jag att var värd en belöning. Det fick bli ögonbrynsplock hos Body Shop! Det har jag gjort förr, o de brukar vara duktiga. Det var de denna gång med. Jag har inte fixat ögonbrynen på ett år eller två, så jag kände knappt igen mig själv när hon var klar! Under tiden som hon plockade så sa hon ”du har verkligen en jättefin hårfärg! Vad har du färgat med för att få det så?” 🙂 Det är inte första gången jag får komplimanger för min hårfärg och förut, som nu, har de blivit helt förbluffade över att det är min egen! Med tanke på hur länge jag färgade håret svart och rödsvart och brunt, och i en drös olika färger, för att hålla det gråa borta så är jag nu väldigt glad över att jag till slut vågade låta min riktiga hårfärg komma fram. Nu är det bara frisyren som ska underhållas och fixas… När vi var klara hade hon hunnit med att rekommendera den frisörsalong och frisörska som hon går till. Så dit är jag inbokad imorgon!

Efter det hoppade jag hemåt, slängde in matvarorna i kylen och rasade ner i soffan. Har masserat mina vader och benhinnor, ätit upp resten av lunchen (doggy bag), ätit middag, tittat på ETT bra tv-program och i övrigt undrat varför jag stirrat på menlösa grejer i stället för att slå igång SVT play och del två av ”Allt för Sverige” och den senaste delen av ”Bron”. Men, kvällen är fortfarande ung..22:22 pip! 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

