hur handlar man bäst med kryckor i händerna?

I dag var den första dagen som jag gjorde absolut nada! Å gillade jag det? Nej. Det är skillnad på att tvingas ta det lugnt, vila och med det vara osocial och på att själv välja allt det. Jag funderade på att gå och handla, men kunde inte komma på något bra sätt att hoppa runt i butiken med kryckor och varukorg. Jag tar det imorgon i stället..

Nåja, i stället för att skrynkla ihop helt av negativitet. Jag avskyr verkligen att vara det – negativ, irriterad och bitter. Så har jag försökt vända på det jag kan vända på utan att behöva några träningsmaskiner eller röra på fötterna; att äta bättre och skippa det söta!

Å natten till idag var första natten utan hosta, och som jag kunde sova någorlunda  omedvetet medveten om foten! Vännen L ringde och pratade, och vi ska se om vi kan få till en fika i veckan. Samma sak med vännen C. Å imorgon ska jag luncha med Johan. Planen är också att jag och Szilvia ska gå på Hälsomässan på torsdag – det vill jag verkligen kunna göra!

Två av dagens aktiviteter:

  Jag gillar att se vad folk söker på för att hamna hos mig. Som ”grande roq”. 🙂

Å jag har inspekterat min blålila fot som mer liknar en barnfot än min fot. Jag som annars tycker att mina fötter är väldigt fina! Nåja, foten har i alla fall blivit väldigt mycket bättre mot i fredags (torsdagskväll är ingen idé att jämföra med)! 🙂

För den som vill veta vad för nyttigt jag hittade på att äta idag;

 Frukost med fiberhavregrynsgröt o lingonsylt + röd grapefruit

Middag; Blandade bönor, charlottenlök, tomat, gurka, örtsalt, lite gräddfil & riven ost. Vatten till det.

Nu; The big bang theory & Lars Keplers ‘Paganinikontraktet’ innan jag slocknar. God natt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till hur handlar man bäst med kryckor i händerna?

  1. M-L skriver:

    jag vet att jag är partisk. men du skriver himla trevligt! har du någon aning om hur många som läser det du skriver?

    • miapialingonfia skriver:

      Tack! Ja, jag har koll på hur många ggr som en sida eller ett inlägg visas/dag. Dock inte på hur många som läser bloggen.
      Förresten mamma, jag vet inte om du gör det med flit. Men min e-mailadress hamnar där din e-mailadress ska stå. Du får ändra det, så du får din egen ”gravatar” dvs den där bilden till vänster som skiljer oss alla åt. 🙂

Kommentera

