raka motsatsen

Jag känner mig frustrerad och börjar känna mig stressad av att jag verkligen absolut inte lyckas komma ur den lilla (då) svacka jag hamnade i i början av september. Är det inte benhinnorna, så är det knäna, så är det ryggen, så är det en jävla hosta så är det… ja. Å när jag hållt på såhär ett tag och försökt, och försökt men till slut fått viljan och inpsirationen nermejjad i halsen, då tappar jag ju lixom stinget. Det är verkligen supersvårt att komma igång igen! Det spelar ingen roll att jag vet hur bra träningen är för mig, jag blir ändå hemma. Att jag redan är hemma om dagarna gör inte heller saker och ting lättare. Tomma, oplanerade dagar gör mig tom i bollen, viljelös och osocial – mycket mot min vilja. Men viljan är inte alltid starkast varje dag. Ekonomin gör det ju inte heller lättare. Hade den varit stabil hade jag lättare kunnat göra saker, och träffa vänner när de kommit hem från jobbet etc. Jag läste någonstans att även arbetslösa kan smälla in i väggen. Det låter inte helt osannolikt. Det är väldigt pressande och stressande att gå såhär dag ut och dag in och inte få ordning på livet. Just precis nu så jävlas AF med mig också, vilket i sig är mycket förvirrande.

Denna höst är min första höst på några år som jag står på egna ben. Det är en helvetes jävla utmaning att jobba mot det som inte är bra för mig, men som ändå ter sig mest naturligt!

Jag är mycket glad över de söndagspromenader som jag och vännen H har tagit nästan varje vecka i  över en månads tid nu. Som gjort att jag i alla fall fått naturlig motion. Å har jag den veckan inte träffat någon människa (det är faktiskt rätt sjukt, att man kan gå en hel vecka utan att träffa en endaste människa! Skulle du klara det?), så har i alla fall hon och jag haft massor av saker att prata om på våra långpromenader.

Natten till idag hostade jag som en idiot. Vet inte om jag sov några hela timmar ens.. Men under dagen har jag knappt haft några hostattacker alls. Jag tar mina Nipaxon (hostdämpande) och hoppas på en lugn kommande natt. I dag blev jag hemma från yogan, men siktar på latinon imorgon – och därmed få träffa Sz, som jag inte träffat på länge nu! Jag försöker att sakta men säkert ta mig tillbaka till formen jag hade tidigt i somras – den var riktigt schysst på alla sätt och vis!

(kärleksfull avokadokärna)

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till raka motsatsen

  1. Lopez skriver:

    Jag har aldrig varit så stressad som när jag varit utan arbete! Stor styrke-kram till dig! Krya på dig också!!

Kommentera

