en halvdan vecka som slutade m vänner o designerprylar

Denna vecka har varit väldigt givande, om man ser till övningen ”hosta så mycket du kan utan att få ont i halsen eller få upp det du nyss ätit”.  Hursom haver avslutades veckan väldigt trevligt med en lunch i Sthlm ihop med en hane. Efter det hälsade jag på min kompis J på hans jobb. Å på kvällen gick jag på latino för första gången på en vecka! Jag var lite rädd för att jag skulle hosta halsen ur mig, men det var okej. Å jag hade mer energi än tidigare och svettades som f-n! Instruktören J la in en låt där man dansar både Regaton och Salsa, det var helt schitzofrent men kul! Hoppas den återkommer fler gånger. 🙂

I går lördag åkte jag till ‘Sickla köpkvarter’ för att träffa vännen Å och Vimmerbybruden L, som det var 2 år sen jag träffade senast! Det blev mycket prat och skratt och lite fika och många butiker och ännu mer fönstershoppande. Sen följde jag med dem hem till Å för att äta hemgjord pizza med de två, och Å’s sambo och deras lille pyre till son. Det fanns en tanke oxå att jag skulle möta upp vännen K & Co på båten Patricia för en releasefest. Men efter en hel dag med prat prat prat prat så spårade min hals till slut ur med en jäkla irritationshosta, så jag åkte hem i stället.

Roliga grejer som finns i butiken Home in Harmony i ‘Sickla Köpkvarter’;

   Kattmatskål från Alessi:

Salt – och pepparkvarn från Alessi:

Två olika varianter av belysning:

 

Alla prylar var väldigt dyra, men jag gillar designerprylar oavsett. Det var ju också ett väldigt plus för att expediterna var trevliga och väldigt serviceminded (o snygga!).

Vi var också inne i inredningsbutiken Chilli, inte alls lika dyrt men helvetiskt massa mer prylar;

..fast det blev bara två varianter. Fotöljen skulle ta upp halva min lägenhet och boxarna.., ohh jag skulle kunna ha massor av sånna där boxar som förvaring. Å en koffert som resväska som på den gamla (goa) tiden. Me like! Det är bra, jag vet ju i alla fall vad jag vill fylla mitt hem med, den dagen jag har möjlighet att fylla det med snygga och obehövliga grejer. 😉

Denna söndag har jag dragits med förkylningshuvudvärk hela dagen. Å jag tror att jag gick i sömnen natten till idag. Rörig natt var det i alla fall och jag är inte särskilt säker på att jag sov något alls, mitt emellan konstiga drömmar och hostattacker. Dock så köpte jag hostdämpande igår (äntligen!) och det känns som om hostan redan börjat lugna ner sig. Jag hoppas det! I alla fall så blev det mest häng i soffan idag, bortsett från en kort och skön promenad med vännen H i eftermiddags.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

