Tre signifikanta bilder..

 

 …från syrrans Housewarming party igår!

Överst är två av totalt 59 gäster; min suddiga ‘anonyma’ bror med sin yngsta dotter. 🙂 Mittenbilden; det ger mig alltid en härlig känsla att se/gå igenom en hall full med skor. Det tyder på ett fullt hus av ungar, vuxna, liv och kärlek. Det för mig tillbaka till ”Byvägen”  där jag o mina fyra syskon bodde på i många år av våra liv. Vi och våra vänner gick alltid in genom garaget och det var alltid fullt av skor huller om buller! Den sista bilden visar på aktiviteten som fångade många av gästerna igår; dvs att använda en äppelsvarv/äppelskalare . Det var med stor fascination och många skratt som både äpplen, potatisar, en lime, geléhallon, en mandarin och en liten gurka togs igenom den där svarven. Klart är i alla fall vad syrran ska göra till jul; hon ska göra girlanger av äppelskal och hänga i julgranen! Eller….?

Ahhh, det var en så skoj fest! Med vänner till syrran, med kusiner till syrran (som man vanligtvis ser typ vart 10:de år, om ens det), syrrans familj, vår familj, å en massa ungar. GOD mat, GOTT att dricka, härlig och glad stämmning. Lite allvarsamma, personliga samtalsämnen, massor av skratt och en väldig massa skal pga ovanstående ”tortryrredskap”, chips på golvet, godispapper, urdruckna vattenflaskor, ‘spotifymusik’ ur rejält schyssta datorhögtalare,  knäppa idéer och söta små kaniner.

Jag var kvar till sist och hjälpte syrran att städa lite. Sa hejdå och god natt till henne och hennes älskade barn, å gick en skön promenad till stationen. Det var nog bra, att jag gick då jag inte var helt nykter pga en god Jameson. Men ja, det finns alltid de som är värre som tex han som med ett brak vinglade in i en busskur! Hehehehe…skadeglädje.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

