lyfta blicken från mitt centrum..

Min sanning om cancer;

Oavsett hur många gånger någon vinner över sin cancer, så kommer den ALLTID tillbaka! Den där jävla cancern. Jag blir knappt ens glad för de människor som vinner över den, för jag vet att den alltid återkommer. Å när den gör det så är det oftast i ny skepnad, på ett nytt ställe i kroppen, så att man inte först förstår vad som är fel, så att läkarna inte ser problemet, så att allt dras ut på tiden.. De jag känner som har dött, såvida de inte knatat alldeles långt in på ålderns höst och inte orkat längre, de har alla dött (utom en) av cancern. Den är en nyckfull jävla helvetisk sjukdom! Å jag som trodde att jag skulle avsky AIDS o HIV. Men nejdå, det blev den vanliga cancern.

Berätta gärna för mig om någon som överlevde cancern och som, när den väl gick bort inte gjorde det på grund av den sjukdomen. DÅ kanske jag kan känna lite hopp. För det gör jag inte idag, o jag tvivlar på att jag någonsin kommer att göra det.

 

Vila i frid, du unga människa som blev tvungen att gå o lämna de dina alldeles alldeles för tidigt! Jag skänker mina tankar till din familj.. Det är så tragiskt och så orättvist att just du fick gå. Nybliven pappa, varm, positiv, energisk, snäll, hälsosam – allt det och ändå noll chans till överlevnad. Det kommer ta ett tag innan mitt andra hem kommer kännas som vanligt igen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till lyfta blicken från mitt centrum..

  1. Lopez skriver:

    Min pappa fick cancer när jag var nyfödd, oddsen var dåliga men han klarade sig, cellgifter i många år men sen kom den inte tillbaka… Och det har gått 30 år sen dess….

Kommentera

