Det är UNDERBART..

…att komma till latinopasset och få veta att man varit saknad!! Det är underbart att känna hur  pms-irritationen blir driven på flykt av  endorfinerna! Det är underbart att få svettas järnet, kämpa med att orka igenom riktigt utmanande låtar! Det är underbart att få lära sig nya steg, höra lite ny musik och få njuta till de danserna och den musiken jag redan kan! Å det är UNDERBART att känna att jag vill skratta – och gör det – för att det är så tufft, för att jag gör fel eller för att det är så roligt! Att se sig själv i spegeln och le, att bemöta andra med ett leende och att få ett leende tillbaka – det är ren och skär naturlig pepp-medicin! Å det var väldigt roligt att träffa den energiske, glada, positiva, flirtige, omtänksamma och chilenska latinoinstruktören J! Jag har sagt det förut, men han lär ut danserna med hjärtat och det gör att allting blir med en härlig känsla och lekfullhet. Latino for the win! 🙂

Den här dansen njuter jag verkligen av; Bachata. På latinopasset dansar vi inte i par, utan en & en och lär oss stegen. Men musiken är väldigt vacker och sensuell, ja och dansen är väldigt sexig. Undrar om jag skulle våga mig på att dansa den ”på riktigt” någon gång?

Energin efter latinon gjorde att jag orkade med ett kort pass uppe på gymmet, med ryggövningar. Å ja just det, jag kände inte av mina benhinnor! Alls! Under latinon – helt underbart!! 😀 Jag behöver min latino, så jag hoppas att detta håller i sig. Så för det körde jag även vader och knän på gymmet.

På vägen hem hade jag sällskap med en av de personliga tränarna på gymmet, och hon la grädden på moset när hon blev förvånad över att jag är 35 och inte 25 (som hon trodde att jag var)! Inte för att jag har något emot att vara 35, men det är alltid roligt att få höra att man ser yngre ut. I alla fall när man kommit upp sig lite i åldern. 😉

Så denna vecka började väldigt seeegt, men jag hoppas den fortsätter mer så som denna dag slutade – dvs positivt och med energi!

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det är UNDERBART..

  1. Sz skriver:

    Vad kul att du njöt av Latinon och att benhinnorna inte gjorde sig påminda. Sen var det väldigt duktigt av Dig att gå upp till gymmet, tycker jag! Starkt jobbat!

    Ha en underbar vecka nu!

    Stor kram!

  2. miapialingonfia skriver:

    Ja, det tycker jag oxå! Superskönt att inte känna av dem, och jättekul att vara ”tillbaka” till latinon. Håller alla mina tår för att det får fortsätta så!
    Tack! Jag kände att det var lika bra när jag ändå var där, och helt väldigt uppvärmd. 🙂

    Ja, det har jag tänkt att ha. Å det hoppas jag innerligt att du också får!

    Kramar Mia

  3. Juan Mariani skriver:

    Det värmer mig verkligen alla dina underbara feelings under och efter Passet Latino Jam som jag ständigt vill utveckla. Jag håller fullständigt med dig om den glädjen vi tillsammans sprider runt omkring oss i danssalen! Jag kan inte ensam ta på mig äran för detta utan Ni som kommer och deltar finner den glädjen inom Er med hjälp av musiken, rörelserna och en liten del av mig som gör det möjligt att vi har så KUL tillsammans!
    Tack Mia!

  4. Vilken härlig video av Bachata du hittade där! OJ OJ så sensuell dansen är haha, tänk om man kunde dansa så bra som de gör. Bara fortsätta gå på Juans pass så kanske kanske 😛 Skönt att benhinnorna kändes bra också.

    Stor kram
    Veronica

  5. Juan Mariani skriver:

    Den 26 november blir det party efter kombipasset Latino-Zumba, med buffé och mingel men framför allt mycket dans med några latinos killar!!!

    Kram Juan!

Kommentera

