brist på närhet & beröring..

…är något som verkligen märks när jag går till frisören, eller kliver in på Body Shop och de demonstrerar en viss ögonskugga på mig. Reaktionen blir en sömning känsla (lugn – och ro hormonet) och jag vill bara ha mer. Jag kan boka in en tid för ögonbrynsplockning, det spelar ingen roll att det gör ont bara jag får beröring!

Jag är så glad över dem som ger mig sina kramar, för jag behöver dem såååå väl. Sex är ett behov, men inte nödvändigt för att jag ska leva och må bra. Beröring, kramar, omvårdnad och att människor bryr sig är vad som har betydelse! Fast bara från dem jag står nära, annars känns det påtvingat, påfluget eller konstlat och då kan det lika gärna vara.

Ömsint beröring får kroppen att jubla! DN 2004 

Tänk gärna på det alla ni som faktiskt har någon som kramar och berör er varje dag. Tänk på de ni känner som lever ensamma, och dela med er av er när ni träffas!

 

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

