Happy Saturday & Solhälsningar

I går var det HAPPY SATURDAY på Actic, Sydpoolen där jag tränar! Vilket innebar mitt favoritpass Latino blandat med zumba!

Zumba är inte riktigt min grej, det går fort med många steg och hopp och man lär sig stegen i ex salsa och regaton men man får inte känslan som i latinon. Men såhär är det roligt! För det kommer fler andra som inte brukar vara på latinon och helt plötsligt har vi TVÅ instruktörer samtidigt i stället för en, och det blir en maffig känsla!

Första delen var jobbigast, min vän Sz gjorde av med mer än 700 kalorier! Nu kan inte det baseras på mig, jag kanske gjorde av med fler eller med färre. Men det är i alla fall en cool hänvisning om hur tufft det var! Under pausen åt vi lite frukt och drack vatten.

Andra delen var liite lugnare och roligare, dock med många intensiva hopp.  Sydpoolens maskot Pigge Pingvin dök upp också och dansade med oss. Vi som svettades så det rann undrade hur han stod ut i sin tjocka päls! 😉 Trots det roliga, så skrek min vänstra benhinna, så i slutet var jag tvungen att ge upp. Men jag stannade kvar, för vi avslutade passet med styrka för mage, rygg och rumpa. Fy fan för rumpträningen! Guudars vad det brann i musklerna! Det var fler än jag som flinade och skrattade och suckade och gav upp. Här finns det att jobba på! Sedan stretchade vi. Å efteråt duschade jag, bastade och åt frukt o pratade en massa med latinoinstruktörens fru J. Det var roligt, för det var så längesen sist som hon och jag gjorde det!

Senare under kvällen var jag helt dö.. Tog en timmes bad, önskade att det fanns hemkörning på chips, tyckte tv-kvällen sög och gick o la mig klockan 23.

Jag sov i ca 9,5 timmar! Vaknade stel i kroppen. Så innan jag åt frukost mjukade jag upp kroppen med lite yoga, såsom solhälsningar, ”katten” och ”duvan”.  Resten av dagen ska spenderas på gymmet, med promenadvännen H och så ska ett beslut tas.

Hoppas du får & har en häääärlig söndag!

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

