Detox & Raw Food

När jag ändå är inne på mat..

Är du nyfiken på detoxkurer och främst på de som görs med hjälp av Raw Food? I så fall ska du följa min vän Sz. Hon är inne på sin andra dag, och än så länge har hon varit jätteduktig och det har gått bra!

Raw food innebär helt vegetarisk och vegansk kost dvs grönsaker, frukt, nötter, bär, frön och sockerfria juicer och säkert en hel drös till som jag inte har koll på. Sz får hjälp på vägen från företaget Holistic som tillhandahåller ätbara produkter och kosttillskott inom Raw food. Produkter från dem som jag har provat är vita mullbär (på filen) och kokosolja (i äppelkaka).

Jag är mycket nyfiken på Sz’s detoxvecka och jag hejjar på henne varje dag, även om hon inte vet det. Själv har jag tänkt på både detox och på att gå över helt till Raw food. Men jag har några hakar; jag älskar kött och vetitusan om jag skulle kunna avstå helt från det. Å jag är jättesuperdålig på att äta grönsaker! Åsså tycker jag det är svårt/jobbigt att planera mat från dag till dag redan nu. Med raw food måste jag verkligen planera ordentligt från dag till dag och ha rejäl fantasi! Plus att jag verkligen gillar öl.. Så jag är kanske inte redo än, trots att jag är mycket nyfiken på det. Däremot skulle jag kunna prova en period genom att göra som Sz och köra en detoxkur à la raw food. Men än, inte riktigt än är jag mogen för det heller. Det kommer…, smyger sig på till en dag då jag ”äsch, vad fan nu kör jag”. I know my self. 😉

Mumsiga energichokladingar

Raw food-recept o bildens ursprung finns i länken

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Detox & Raw Food

  1. suzan skriver:

    Gav just tips på en länk där holistics detoxpaket är 10% billigare =)

Kommentera

