God afton Herr Wallenberg!

Tidigare idag så sträckte jag mig efter en banan. Fruktfatet står på en hylla ovanför diskbänken. Jag tappade bananen som åkte in i ett glas och det klingade till. Ut ur min mun far just frasen ”god afton herr wallenberg”.  Hade jag kunnat skulle jag ha tittat chockat på mig själv och frågat vad jag fick det ifrån. Jag vet att den där frasen tillhör titeln på en film, men jag har inte sett den sen…öh, 90-talet kanske. Å jag har inte hört talas om den heller på senaste tin. Så jag vet inte alls varifrån jag fick det. Men min hjärna tyckte väl att det lät fint & det fick mig ju att fnissa glatt!

Jag skrattar helt enkelt en del åt mig själv. Fast ibland när jag sagt eller gjort något dumt, eller tokigt önskar jag verkligen att jag haft någon att dela det med. Men jag får väl helt enkelt vara glad över att jag är så pass levande, att jag kan få mig själv att skratta.

Fast det finns ju de som kan kittla sig själva. Det kanske är ett enklare sätt…? Å mindre konstigt. Eller?

Å andra sidan kanske jag inte alls är konstig. För du kanske är likadan?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till God afton Herr Wallenberg!

  1. Mia skriver:

    Det var ett mysigt kåseri. ja, jag tycker det var jättebra skrivet, både till innehåll och form! ( ja, förlåt, nu lät jag som en lärare!) men det var superbra! ja, du är verkligen levande och genom att skriva det här delar du med dig av tankar och tokerier även om det inte är riktigt på det sättet som du vill. kram ma

Kommentera

