Ett dygn senare..

…klev jag genom min dörr nästan samma tid som jag klev av pendeln på t-centralen i går.

Något trött och irriterad igår efter en natt med kliande ben åkte jag upp till Sthlm lite för sent. Så dagen började med att jag avbokade lunchen med vännen K och bara fokuserade på att hitta ett par skor! I min trötthet så kollade jag skor helt bakvänt mot annars; utseende, storlek o ev funktion. Nu blev det ner med handen i skon för att känna hur långt luddet sträckte sig, sen kolla storlek och sist…jahajavisstja hur ser den ut? Var helt sjuukt trött, men efter en lammkorv kvicknade jag till och gick på’t igen. Jag hittade drömpjucksen, men de förblir drömpjucks. Det blev ett annat par roströda Reikers i stället från Nilson shoes. Skitsnygga, skitsköna och förhoppningsvis varma när den tiden kommer!

Vid halv två drog jag iväg mot Ropsten och hoppade på en gratisbuss mot Lidingöloppet, där mötte jag upp svägerskan L m dotter I. Vi knatade iväg mot målet, och efter lite kryssande bland alla andra vuxna, hundar, barn och barnvagnar hittade vi en liten lucka på upploppet för att spana efter brorsan M & ex-svågern A. Det var himla skoj att se alla ömsom trötta, ömsom pigga, spurtande, glada, sega, haltande, hejjande människor som sprang i mål – å därpå alla hurtiga, positiva och påhejjande människor som stod och klappade och ropade! 🙂 A hann jag se när han for förbi i ett jihujj och hejjade på honom när han sprungit förbi. Brorsan missade jag helt o hållet. Som sagt, det gick fort.. 🙂

Sen letade svägerskan o jag reda på resterande släkt-/familjedelar som fanns på området; den andra brorsan M (m&m..i know), deras mamma m man och M’s son F. Å efter ett tag kom 2 MYCKET NÖJDA ”Lidingöloppare”:

M & A 🙂

Sen bar det iväg ”hemåt” med gänget. Vi träffade svägerskans ena bror och käkade middag ihop. En superbt god middag som svägerskan fixade till, o jag tror att för M&A satt det nog bara rent förbannat fint med gott käk – och att inte förglömma ÖL! 😉

Åh, det är så sällan vi träffas allihopa! Så det här var ett helt superbt sätt att göra det på. Ena brorsan bor i Gällivare, så honom träffar jag 1-2 ggr om året. Max! Den andra brorsan bor i Nyköping, så det är ju närmare och lite enklare, men det är ingen garanti för att ses ofta för det. Å ex-svågern är ju just ex, så det blir ju helt knasigt sällan nu. Därför var det dubbelt roligt att han var med o sprang, så jag träffade honom oxå!

Det känns alltid tråkigt att skiljas från familjen, framför allt från dem jag sällan träffar. Så för att göra den här tråkdagen liiite skojigare, ska jag strax iväg på promenad med kompisen H och så avslutar vi den med ett pass core på 30 min. Kul va?! 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ett dygn senare..

  1. Sz skriver:

    Vilka fina skor du har hittat!!!

  2. Bortom de blå skriver:

    Gillar skorna mycket!!!!!

    • miapialingonfia skriver:

      Ja, jag är så glad över skorna! Nu ska jag bara impregnera och vänta på lite kallare väder, så ska jag börja använda dem. 🙂
      Köp dem du å. Så är vi minst två som är snygga i höst/vinter/vår!!

  3. Mats skriver:

    Jättekul att träffas. Förutom att det var kul att träffa syrran, brorsan, mor och styvfar och exsvåger mfl så vill jag dela med mig av några visdomsord: ”Att genomföra ett Lidingölopp är tungt men det är ingenting mot att inte genomföra ett!” Vi ses i spåret…

Kommentera

