core & spinning

Dagens träningspass bestod av ett kombinationspass; 15 min core & 55 min spinning. Core betyder kärna och kroppens kärna är ländryggen och magen, alltså jobbar man med de muskelgrupperna. Olika varianter av sit-ups och vanliga plankan plus sidoplankan + några variationer av den. Plankan är klart tuffast. Men det var längesen som jag körde vanliga hederliga sit-ups, och det känns. Redan. Jösses, undrar om jag kommer upp ur sängen på vanligt vis imorron? 🙂 Ja, åsså var det spinning. Man svettas som en tok och kämpar för att inte få mjölksyra. Dagens instruktör C kör mycket olika typer av intervaller. Å jag har alltid trott att det är det tunga motståndet som är värst, men i slutet av detta pass kör vi snabb grundtakt, ökar på den rejält i 25 sek, tillbaka till  grundtakt 25 sek, upp i takt 25 sek. osv Jag tror att vi gjorde det fyra eller fem ggr, det är så jäkla jobbigt och man svettas nå gruvilgt! Duschen efter ett sånt pass är bland det bästa som finns!

På söndag är planen att jag ska köra detta pass igen, och yoga på måndag. Sen hoppas jag att jag kan gå på latino på tisdag! Jag ska i alla fall prova. Skriker benhinnorna så gör de, men förhoppningsvis inte. Å andra sidan har ju det här gjort att jag kommit iväg på andra pass, och ett av målen i höst ÄR att bättra på konditionen vilket man bäst gör genom spinning.

Men imorgon är det vila. Då blir det till att tvätta, beräkna månadens räkningar och gå och handla för att bla fylla på med äpplen i fruktskålen. 😉

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

