16 spänn

Dagen började med en alldeles för sen frukost, som jag stressade mig igenom eftersom jag skulle träffa vännen M för långfika. 15 min sen klev jag in på Kafé Tratten. Gjorde ”snyggentré” genom att slå upp dörren på en man som redan var där inne. Sa ”åh, ursäkta” och råkade i mitt eget virrvarr ställa mig först i kön, fast jag egentligen inte ens skulle stå i den. Det var roligt att träffa M! Vi sågs lite grann under Södertäljefestivalen Pretzeltown Festival, men inte så pass mycket att det var något att hänga i julgranen precis. I dag hann vi nog prata igenom det mesta och catch-up en hel del eftersom vi inte skildes åt förrän 2h 15 min senare! 🙂

Te & tonfisksmörgås à la Kafé Tratten

Sen strosade jag runt lite på stan, och handlade upp mina sista kronor för denna månad; blodpudding och 2 äpplen för 16 kr precis! Skönt, det blir middag även denna kväll. Äpplen är ett måste, varje dag! Jag känner mig nästan sjuk de dagar jag inte ätit något. Så ynka 2 stycken är i alla fall bättre än inget. I morgon får jag pengar, så då kan jag köpa fler!

image

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

