Vid närmare eftertanke..

flera gånger tidigare så har jag fått hem reklamblad som inte ska till mig, utan till en J med samma efternamn som mig. Det har väl funkat o jag har låtit det vara, då det inte varit något viktigt.

I dag när jag kom hem låg det ett brev på golvet. Ett viktigt brev till denne J. Jag blev jäkligt irriterad på brevbäraren som antingen 1) inte läser på min dörr o ser att det står ett M där. 2) tar för givet att det bor en J här oxå, bara för att det råkar vara samma efternamn. Gruvligt irriterad så tog jag av mig ytterkläderna och tänkte leta reda på denne J, så han kunde få sitt brev. Samtidigt tänkte jag att jag efteråt skulle ta o sätta upp en tydlig lapp där det står att; det bor en M. xxx här, och ingen J. xxx!

En trappa ner hittade jag J. Ringde på och efter en kort stund öppnade en blond, rufsig, tränad, till synes nyvaken kille (åh!). Jag sa ”ojdå, väckte jag dig?!” J: ”nääärå”. Han tog glatt emot sitt brev. Å vi sa hejdå. Eh… Jag ska nog låta breven komma fel ibland, ändå.  😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

