Spinning

Jag laddar inför det första konditionspasset på…eh, 2 ½ veckor. Å av alla pass väljer jag spinning! Det är egentligen inte så mycket till val, det är ett måste pga mina benhinnor som inte är okej än på ett tag. Usch, jag har inte tränat ordentligt på så länge, det känns verkligen. Å det är inte lätt att vända på steken. Det är egentligen lite konstigt, för jag vet ju hur bra jag mår av det och att jag genom träning får så mycket mer socialt än av att sitta hemma o uggla. Nu kan jag ju vara social på annat sätt oxå, men att förena nytta med nöje är ju lixom det ultimata! Så jag har laddat med att diska och ha ont i ena benet. Coolt. Fast jag måste iväg, Sydpoolen är ju mitt andra hem…saknar det. Dock har jag aldrig kört spinning med denne instruktör, o han har sagt att han brukar köra skiten ur sina elever. Det låter trevligt.

Tidigare, innan jag provat på spinning, tyckte jag det var helt fantastiskt vad svettiga de var de som nyss kört ett pass. De såg ut som om någon kommit fram och hällt en hink med vatten över dem! Jag fattade inte. Men nu förstår jag, för jag blir själv lika svettig. Idag har jag dessutom  ett lass med äppelkaka och kladdkaka och annat onyttigt att ”köra ut” som jag satt i mig de senaste veckorna. Utmaning! Får se om jag lever om några timmar.

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

