Blueberry smoothie Sunday afternoon

Denna dag har varit en bra dag.

Jag har bott under mitt täcke i soffan större delen av dagen, men för det har jag inte bara latat mig. Absolut inte. Jag har prickat av grejer på min ”att-göra-lista”, och gjort just listor. Lista à la ”mål med min träning hösten 2011 tom feb 2012”, ”Måste-göra-lista”; för varje månad, varannan vecka, varje vecka och varje dag. Sånt är bra att ha de veckor det blir kaos, ex pms-veckor. Då kan jag råka glömma allt och bara gå på känslor…absolut ingen hjärna överhuvud taget. Tänk själv hur din vecka skulle bli om du endast gick på känslor. Kanske inte så bra? Så sånna listor har jag skrivit. Åsså har jag gått loss på mina drömmar, vad jag vill göra imorgon och om ett år och…vart jag vill resa, göra och köpa. Vart jag vill bo och hur jag vill bo. Åsså har jag skrivit varianter av boost-lappar till mig själv, att se vid spegeln på morgonen o kvällen när jag borstar tänderna och när jag tvättar bort mascaran.

Just, jag har hittat en ny serie jag gillar oxå; ”From Lark Rise to Candelford”. Tänk, jag gillar verkligen sånna där ‘små’ brittiska relationsserier; drama som humor (dock inte i stil m Monty Pyhton och The Office). Som originalet av ‘Stolhet och fördom’ med Colin Firth, och ”Kalla fötter”. Serier som inte gör så mycket väsen av sig, men som ändå gör intryck på mig. De är perfekta höstserier! Den bästa sommarserien i alla kategorier är ”Morden i Midsomer”.

Sojayoghurt & soyadryck, banan och frysta blåbär – direkt från skogen! 🙂

Du får ha en riktigt skön fortsatt söndag, och en toppenbörjan på den nya veckan!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

